19.05.2021

Wiosenny przegląd makaronów

 Witajcie 
Wiosna w końcu eksplodowała zielenią, wystrzeliła ze zdwojoną siłą tak,  jakby chciała nadrobić swój zimny, powolny i  nieudany start. Uwielbiam ten czas, kiedy możemy już czerpać z tej zielonej obfitości i wykorzystywać świeże roślinki w kuchni.  U mnie o tej porze roku kulinarnym faworytem zdecydowanie jest pesto.  Można je przyrządzić z wielu wielu roślinek, nie tylko z bazylii. Na pesto z powodzeniem nadadzą  się młoda pokrzywa, mlecz, podagrycznik, czosnek niedźwiedzi, natka marchwi, pietruszki, selera, liście młodej rzodkiewki, buraka, niektóre zioła.  Wybór głównego składnika jest przeogromny, a przygotowanie pesto mało skomplikowane.  Zielone pesto z makaronem to dla mnie idealny posiłek.  Pożywny, zdrowy, a na dodatek błyskawiczny w przygotowaniu, co teraz, przy moim zaangażowaniu w ogród jest dużym plusem.  Dziś zatem wrzucam garść przepisów na wiosenne makarony 🌱🌱🌱 Może kogoś z Was skuszę 😋    

1. Makaron + pesto z liści rzodkiewki


2. Makaron ze szparagowym pesto

3. Makaron + pesto z pokrzywy

4. Makaron + pesto z natki marchewki

pyszny makaron

5. Makaron z pietruszkowym pesto
 

6. Makaron z karczochami


7. Makaron z cykorią

8. Makaron z sałatą i boczkiem

makaron z sałatą

Cały czas działam w ogrodzie, dlatego mało mnie ostatnio w blogosferze.  Ale działam prężnie i skutecznie, bo  wszystkie wiosenne prace mam już praktycznie na ukończeniu.  Jak skończę na zewnątrz zabiorę się za wnętrze domu. Kątom też przydałaby się jakieś mała sezonowa zmiana aranżacji.  W tym celu poczyniłam już nawet drobne zakupy, takie trochę w stylu boho (osłonka na doniczkę tutaj koc tutaj)

boho we wnętrzach

Pozdrawiam cieplutko
         Ania 

16 komentarzy:

  1. Oj ale wybór:))))wiosna faktycznie nadrabia zaległości:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makarony można łączyć naprawdę z wieloma roślinkami i to jest duży plus:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Draga Ania,
    Toate delicioase si sanatoase! Primavara influenteaza admirabil meniurile noastre!
    O sa urmaresc decorul cu noile achizitii, dealtfel foarte frumoase.
    Salutari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna na talerzu to samo zdrowie, zawsze czekam niecierpliwie na pierwsze, ogródkowe plony:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Bardzo lubię pesto z bazylią i orzeszkami. Z Twoich opisów najbardziej odpowiada mi to ze szparagami, zresztą wszystkie wyglądają pysznie.
    Pozdrawiam Cię wiosennie i życzę przyjemnej pracy w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że klasyczne z bazylią pojawia się u mnie najrzadziej. Bardzo lubię to z młodych liści rzodkiewki lub marchewki, jest smaczne, a do tego dochodzi poczucie, że mogę jeszcze pełniej czerpać z ogródka:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Dear Ania,
    I love pesto, I love pasta ... so I go for all of them. So very delicious.
    Happy days and all my best
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również je lubię, dlatego polecam je wszystkie, te wiosenne są lekkie i zdrowe:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Muszę kiedyś zrobić na obiad taki makaron z sałatą i boczkiem :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, to smaczny posiłek i szybki w przygotowaniu:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Wszystkie te dania mogłabym jeść, niestety moi zacni mężczyźni nie lubią makaronu i nawet do zupy rzadko im dodaję. Synek zapewne nie je, bo uwielbiany tatuś kręci nosem :) Ale czasem robię tylko dla siebie i wtedy smakuje mi jak najwytworniejsza uczta :)
    Pozdrawiam Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wszyscy lubią makarony, w kwestii dodatków jest różnie, ale generalnie mamy podobne gusta. Choć syn w dzieciństwie był totalnym niejadkiem i makaron tolerował tylko w rosole:))))
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. te z karczochami i pesto z pokrzywy korcą mnie bardzo:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy świeżych karczochach jest trochę roboty, ale gra warta świeczki:) Pokrzywę polecam, jest mega zdrowa:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  8. Śmieję się , że moja rodzina ma chyba włoskie korzenie, bo uwielbia makarony. Robimy je na różne sposoby. Zaciekawił mnie przepis z pesto z marchewki i rzodkiewki, muszę go wypróbować. Piękne zdjęcia, można wszystko jeść oczami😋Pozdrawiam cieplutko☀️

    OdpowiedzUsuń