25.05.2021

Wiklina, słoma i hiacynt czyli wnętrzarskie plecionki.

 Witajcie
Uff... w końcu mogę złapać oddech od prac ogrodowych, oczywiście tylko na chwilę. Bo wszyscy, nawet Ci z niewielkim skrawkiem ziemi uprawnej wiemy, że  ogród wymaga ciągłej pielęgnacji przez cały sezon.  Jednak ja ten pierwszy, wiosenny i chyba najważniejszy etap prac mam już za sobą.  Warzywnik i rabaty zagospodarowane, skrzynki na kwiaty także, jedynie dynie czekają na wysadzenie do gruntu, ale to są roślinki wybitnie ciepłolubne, więc jeszcze chwilę muszą zaczekać.  W ramach odpoczynku od ogrodu przearanżowałam trochę salon.  Zmiany są kosmetyczne, ale nawet te niewielkie cieszą, bo  wprowadzają świeży powiew.  Jasne tkaniny, ale przede wszystkim dodatki z naturalnej plecionki niesamowicie ociepliły wnętrze.  A  przy tej kapryśnej, majowej pogodzie to duży plus. 


Nowością wśród dodatków jest pojemna wiklinowa taca /Wiklinowa Wieś/ słomiane doniczki /Sinsay/ oraz żółty koc i poszwa na poduchę /Sinsay/ 
 
Sklep wiklinowa wieś

Z tacy jestem bardzo zadowolona.  Jest duża i starannie wypleciona, ma wygodne uszy oraz wysokie ranty, co zapewnia stabilność przenoszonym naczyniom.  Postawiona na sofie czy pufie może z powodzeniem zastąpić stolik. Taka taca w letnim sezonie tarasowym sprawdzi się nie jeden raz. 

wnętrzarskie dodatki

O nowych tkaninach na razie mogę napisać tylko tyle, że prezentują się ładnie. Ich waflowy wzór i żółto - musztardowy kolor bardzo ożywił  sofę. A jak sprawdzą się w użytkowaniu okaże się z czasem, już po pierwszym praniu.

tkaniny sinsay

Słomiane doniczki u mnie na razie funkcjonują, jako osłonki. Być może w przyszłym roku niektóre roślinki przesadzę bezpośrednio do nich. Mają solidną foliową wyściółkę, więc przy odpowiednim drenażu kwiatkom powinno być w nich dobrze. Sinsay ma bardzo bogatą ofertę różnych plecionek, więc jeśli  poszukujecie pojemników do domu, na taras bądź balkon to polecam zajrzeć na ich stronkę,  tym bardziej, że ceny artykułów są przystępne. 

słomiana doniczka

A to już moje "dyniowe przedszkole" Cieszy mnie fakt, że praktycznie z każdej pestki wyrosła roślinka. Mam  tu wiele ciekawych odmian, pięć jadalnych i dwie ozdobne. Czekam, aż każda sieweczka będzie miała po dwa listki właściwe i wtedy hop do gruntu.  


Pozdrawiam cieplutko
         Ania

16 komentarzy:

  1. Wiklinowa taca pięknie się prezentuje :D Super, że z pestek wyrosły roślinki :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Roślinki cieszą, zwłaszcza takie samodzielnie wyhodowane od nasionka po owoc:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Piękne rzeczy nabyłaś:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, ja bardzo lubię takie naturalne plecionki, zwłaszcza wiklinę:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Każda zmiana, nawet ta najmniejsza cieszy:-))
    Ja moje dynie już wysiałam, ale ten maj jest tak zimny, że obawiam się czy coś z nich wyrośnie. Zobaczymy:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:) Ja w tym tygodniu planuję dyniom przeprowadzkę do ogrodu... bo to już czas. Może czerwiec będzie choć trochę cieplejszy?
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Widzę Aniu, że czytasz DyrdyMarki - jakie wrażenia z lektury?
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, DyrdyMarki czytałam już jakiś czas temu. To bardzo przyjemna i fajnie napisana książka, taka na jeden wieczór (dla Ciebie na pół wieczoru hihi) Jest pełna ciekawych wspomnień, anegdotek i zdarzeń z radiowego życia pana Marka. Dla kogoś, kto wychował się na " Liście Przebojów" to będzie sentymentalna podróż do przeszłości:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  5. Liebe Ania,
    Ador impletiturile! Tava ta e minunata si de asemenea utila. Accesoriile colorate sunt frumoase, culori si texturi placute!
    Multe salutari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mia:) Ja również uwielbiam plecionki, taca to bardzo przydatny gadżet, zwłaszcza na wsi w sezonie letnim.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Piękne wnętrze. Widzę, że jesteś w pełni przygotowana na letni sezon :)
    Uwielbiam rośliny z pestek. Sama mam już na swoim koncie winogrona, kiwi i cytrusy. Dyń jeszcze nie próbowałam. Jestem ciekawa, jak będą u Ciebie rosły.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kinga:) Co do roślinek to podziwiam, masz rękę, bo wyhodować winogrono czy kiwi z małej pesteczki nie jest łatwo. Mam nadzieje, że moje dyńki w gruncie będą rosły tak samo dobrze, jak w doniczkach:)))) Zobaczymy...
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Wiklinowe, slomiane dodatki mają w sobie to coś. Dodają wnętrzom uroku i ciepła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda wnoszą fajny, sielski klimat:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Pięknie i wiosennie jest w Twoim salonie. Żółty koc i poduszki ładnie komponują się z szarą sofą. Wiklinowa taca bardzo ładna i funkcjonalna. Nie wiedziałam , że w Sinsay są takie ładne rzeczy do domu. Dawno tam nie byłam, muszę koniecznie zajrzeć. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu:) Polecam zajrzeć do sklepu, w zakładce dom mają bardzo fajne dodatki. Nie wiem, czy w sklepach stacjonarnych dostępny jest cały asortyment, dawno nie odwiedzałam galerii.
      Pozdrawiam cieplutko ☀️

      Usuń