13.01.2021

Urodziny z choinką w tle

 Witajcie
Świąteczne rozpasanie przeciąga się u nas zwykle do urodzin syna, czyli do 10 stycznia.   Wdrażanie żywieniowego planu naprawczego przed tą datą nie ma większego sensu, bo w międzyczasie jest wiele okazji do folgowania,  czyli większych bądź mniejszych uroczystości. 


Urodzinowa aranżacja stołu była dość minimalistyczna, ale wyrazista. Chciałam, by odcinała się od świątecznej kolorystyki pomieszczenia,  dlatego użyłam czarnych elementów. Odrobina złota i motyw gwiazdki  dodały całości niewyszukanej elegancji.  Oryginalnym gadżetem okazał się bieżnik z powłoką tablicową.  Kupiłam go już jakiś czas temu ( tutaj lub tutaj )  z myślą o wykorzystaniu, jako jednej, długiej winiety dla gości. Niestety, na razie o bardziej licznych biesiadach możemy tylko  pomarzyć.  Ale bieżnik w zależności od naszej kreatywności można wykorzystać na wiele sposobów. Można zamieścić na nim menu, napisać lub narysować jakieś przesłanie lub podziękowanie. U mnie oczywiście były to życzenia urodzinowe dla syna. Bieżnik jest dość wąski, ale za to długi,  więc zmieści całkiem sporo tekstu.  


Urodzinowy tort zrobiłam samodzielnie.  Przepis zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki (tutaj) i bardzo go polecam, zwłaszcza dla smakoszy Rafaello. Tort smakuje identycznie, jak praliny. Wyborny i delikatny, idealnie łączący w sobie smak kokosa i migdałów.  Nie odważyłam się na biszkopt genueński, ale ten zwykły też wyrósł puszysty i delikatny,  mimo, że nie zawierał proszku do pieczenia. 
Do białego tortu skomponowałam też białe menu obiadowe.  Zupa krem z białych warzyw, dorsz z ziemniaczkami i surówką z białej kapusty... To był piękny i bardzo udany dzień.

Ciężko mi uwierzyć, że mój syn właśnie skończył 25 lat. Oczywiście akceptuję ten fakt,  jak i akceptuję upływ czasu... Przeraża mnie tylko szybkość, z jaką upływa... tym bardziej powinniśmy doceniać i smakować  każdą chwilkę spędzoną razem z bliskimi ❤️

Pozdrawiam cieplutko
         Ania

27 komentarzy:

  1. Aniu, przygotowałaś piękne przyjęcie urodzinowe dla syna! Począwszy od dekoracji stołu (bieżnik to fantastyczny pomysł), menu (taki tort - gratuluję talentu) to i tak uczucia i emocje towarzyszące takim chwilom są przecież najważniejsze. Doskonale rozumiem Twoją refleksję, jak te dzieci szybko nam dorośleją. Sama planuję przyjęcie niespodziankę dla mojego syna, który we wrześniu skończy 20 lat!!!
    Pozdrawiam ciepło :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anitko. Bieżnik do samodzielnego opisu to fajny, oryginalny dodatek i na pewno użyję go jeszcze nieraz w moich aranżacjach. Tort tylko wygląda na trudny:)))) w wykonaniu nie jest dość skomplikowany. To prawda uczucia są najważniejsze, dzięki celebrowaniu takich świąt mamy poniekąd okazję pokazać, jak wiele dla nas znaczą nasi najbliżsi. Życzę wielu pomysłów przy planowaniu przyjęcia urodzinowego dla syna. Ściskam serdecznie:)

      Usuń
  2. Elegancko i bardzo przemyślanie. U Ciebie zawsze wszystko idealnie ze sobą współgra. Nawet literatki pasują do choinki i koloru balonów :)
    Wszystkiego najlepszego dla syna! :)
    Buziaki Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję za miłe słowa i życzenia. Dekorowanie to mój żywioł... może dzieje się tak, że jak bardzo lubimy coś robić to jakaś dobra energia prowadzi naszą rękę??? Szklanki są z Krosna, mają naprawdę fajną i niedrogą świąteczną kolekcje szkła...tylko trochę cienkie jest to szkło... zobaczymy, jak długo wytrzymają :)))) Buziaki:)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Draga Ania,
    La multi ani fiului vostru si voua de asemenea! Copii fericiti, parinti... de doua ori fericiti!
    Ai pregatit totul festiv si delicios. Imi place mult.
    Cele mai sincere urari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za życzenia, to prawda - szczęście dzieci raduje serca rodziców. Ściskam serdecznie:)

      Usuń
  5. Wow, ale było pięknie! To na pewno były niezapomniane urodziny :) Zadbałaś o każdy szczegół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, to był super dzień! Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Mnie też przeraża, jak szybko leci ten czas... prosze życzyć synowi wszystkiego, co tylko najlepsze. Niech spełnia marzenia! Wystrój jest bardzo ładny:)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas pędzi nieubłaganie! Ostatni rok - mimo, że z powodu izolacji niewiele się działo - przeleciał mi niepokojąco szybko... Pięknie dziękuję za życzenia urodzinowe... przekażę:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. to wygląda wszystko estetycznie idealnie profesjonalnie:) widać dobry gust i zmysł:) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie:) Miło mi, że Ci się podoba. Oczywiście zaproszenie przyjmuję i chętnie odwiedzę Twojego bloga, pozdrawiam:)

      Usuń
  8. WOW, przyjęcie choć w małym gronie widać, że się udało:-))
    Ja również mam ten bieżnik tablicowy i bardzo go lubię, może to z racji wykonywanego zawodu:-)) Pięknie zaaranżowałaś stół, a tort nie tylko ładnie się prezentował, ale zapewne był pyszny:-)
    Wszystkiego najlepszego dla syna:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjęcie udało się jak najbardziej, lubimy siebie nawzajem i swoje towarzystwo... Dziękuję za życzenia dla syna. Tort pyszny, polecam... o ostatni kawałek stoczyliśmy batalię:))) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Wszystkiego najlepszego dla syna! Ale ten czas szybko leci do przodu i nie chce zwolnić niestety. Pieknienprzygotowana impreza i apetycznybtort!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu syna. To prawda, czas leci, jak zwariowany, tym bardziej trzeba z niego korzystać na maksa. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  10. Stół i cały dom wygląda pięknie:))Wszystkiego co najlepsze dla Twojego syna życzę:)))Pozdrawiam serdeczni:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To uroczysty dzień, starałam się, to podkreślić trochę wystrojem, trochę smakami, ale przede wszystkim dobrą atmosferą:) Pięknie dziękuję za życzenia dla syna. Ściskam serdecznie:)

      Usuń
  11. Cześć: Ania
    Szczęśliwego Nowego Roku 2021 i wszystkiego najlepszego dla Twojego syna
    Mam nadzieję, że będziesz się dobrze bawić i co roku i czujesz się dobrze
    Bardzo się cieszę z tych wyjątkowych chwil, podczas których odwiedziłam Twojego bloga. Właściwie to mi się podobało i mam nadzieję, że zawsze go odwiedzę
    Pozdrowienia z Egiptu
    proszę: bądź zdrowy
    Baw się dobrze
    Twój przyjaciel
    Mahmoud

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Mahmoud
      Dziękuję za miły komentarz i życzenia urodzinowe dla syna. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2021, zdrowia i radości:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  12. Wszystkiego Najlepszego dla Syna:-)
    Piękna uczta z choinką w tle.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i życzenia, pozdrawiam równie cieplutko:)

      Usuń
  13. Ten tort to moje marzenie :)
    Wszystkiego najlepszego dla Syna!
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort był boski:D co prawda oryginalny przepis jest na bazie biszkoptu genueńskiego, ale myślę, że zwykły niczego mu odjął... polecam:) Pięknie dziękuję za życzenia, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  14. Biszkopt - marzenie. W ogóle aż mam ochotę zmierzyć się z tym tortem... Co do urodzin - widać, że wszystko przemyślane, cała koncepcja zasługuje na wielkie brawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz:) Tort polecam, jest naprawdę wyśmienity. Biszkopt urósł imponująco i najważniejsze, że nie opadł po upieczeniu, to upuszczanie tortownicy z pewnej wysokości widać daje takie efekty:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń