5.08.2020

Borówkowa tarta z serkiem mascarpone

Witajcie
Czas borówki powoli dobiega końca, korzystajmy zatem,  póki jeszcze jest dostępna. Uwielbiam te niebieskie jagódki, najchętniej świeże,  na surowo,  ale też przetworzone, w różnych kombinacjach i z różnymi dodatkami. We wsi, gdzie mieszkam jest duża plantacja borówki amerykańskiej, więc dostęp do owoców mam bardzo ułatwiony.  W swoim ogródku też mam parę krzaczków i choć plon nie jest tak duży, jak kupny, to o niebo słodszy, idealny do codziennego podskubywania.


Wśród moich domowników tarty cieszą się dużym wzięciem, te słodkie, ale też wytrawne. Latem piekę ich bardzo dużo, oczywiście nie mogło zabraknąć wersji z borówkami.  A oto moja ulubiona recepturka.
Przepis jest na dużą formę o średnicy od 30 do 33 cm. Kruchy spód zwykle robię w klasycznych proporcjach 3:2:1, czasem je zaburzam  na niekorzyść ostatniego składnika, czyli cukru.

Kruche ciasto
- 300 g mąki (u mnie pół na pół krupczatka i zwykła pszenna)
- 200 g masła
- 100 g drobnego cukru (u mnie ksylitol, jeśli nie mam daję trochę mniej cukru)
- 2 żółtka

Mąkę i cukier wysypujemy na stolnicę, dodajemy kawałki zimnego masła, siekamy nożem, dokładamy żółtka i energicznie zagniatamy do połączenia składników. Uformowaną kulę ciasta, zawiniętą w folię schładzamy w lodówce przez godzinę. 
Formę do tarty dokładnie smarujemy masłem, ciasto wałkujemy na placek i wykładamy nim naczynie oraz jego brzegi. Spód nakłuwamy widelcem,  pieczemy w temp. 180° przez ok. 30 minut lub do zarumienienia 

  

Krem
- 250 ml śmietanki 30%
- 300 g serka mascarpone 
- 3 łyżki cukru pudru
- 300 g borówek

Schłodzoną śmietankę ubijamy, kiedy już zgęstnieje dodajemy cukier, a następnie serek, krótko miksujemy, tylko  do uzyskania gładkiego kremu.  Krem wykładamy na wystudzony,  kruchy spód i dekorujemy umytą, osuszoną borówką.  Możemy posypać wierzch odrobiną cukru pudru,  A później... cóż,   pozostaje już tylko się delektować...




    

Pozdrawiam serdecznie
         Ania
 

14 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie. Też kocham borówki, jednak w tym roku jeszcze ani jednej nie jadłam. Narobiłaś mi smaka :)

    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, to szybciutko nadrabiaj, bo w kolejce czekają już malina, jeżyna, brzoskwinia i śliweczka;))) Miłego!

      Usuń
  2. Draga Ania,
    Minunat!
    Sanatos, delicios si foarte frumos prezentat!
    Sincere imbratisari, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są zdrowe, smaczne i bardzo fotogeniczne:)
      Ściskam serdecznie!

      Usuń
  3. To są moje letnie smaki:-)) Uwielbiam i borówki i tarty:-)) Też robię bardzo podobną tartę i zawsze szybciutko znika:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też schodzą błyskawicznie, do ostatniego okruszka:))) Pozdrawiam i dobrego weekendu życzę:)

      Usuń
  4. Przepis przepychota .Aż ślinka leci. Muszę koniecznie spróbować.Uwielbiam wszystko z borówkami. Piękne zdjęcie 👍. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tartę polecam, jest pyszna, borówki na chmurce z serka i bitej śmietany oraz krucha podstawa to świetna kompozycja smaków:) Ściskam serdecznie i życzę pięknego weekendu

      Usuń
  5. Aniu, kusisz smakowicie!!! Tarta z borówkami (ja dodaję jeszcze ulubione maliny) to wspaniała w smaku letnia propozycja. Równie często przygotowuję sernik na zimno zmieniając jedynie kompozycje owoców i smak galaretek...
    Twoja tarta na pewno smakuje wybornie, bo zdjęcia są tak apetyczne...
    Serdecznie pozdrawia łasuch - Anita :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepadam za malinami, moje dopiero zaczynają dojrzewać, gdy będą gotowe zrobię z nimi ptysie, to moja ulubiona letnia propozycja w temacie malin :)))
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Delicious. I want some.
    www.rsrue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wygląda pysznie, ale też mega apetyczne zdjecia mu zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, fotografia to moje hobby. Ciasto pyszne, choć to tylko kruchy placek z owocami i serkiem :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń