30.06.2020

Czerwcowe bukiety

Witajcie
Miesiąc zamykam małym przeglądem czerwcowych bukietów. Lubię otaczać się kwiatami, wnoszą tak wiele dobrego do naszej przestrzeni... świeżość, kolor, formę, zapach, piękno, elegancję, radość. Każde wnętrze dzięki choćby najmniejszej kwiatowej kompozycji  bardzo zyskuje na wystroju.  W moim ogrodzie o tej porze roku jest dużo materiału na bukiety. Nieopodal jest też łąka z mnóstwem polnych piękności...

ostróżka


podagrycznik pospolity


Królową czerwca  jest oczywiście  piwonia.  W tym roku zakwitła bardzo obficie.  Jednak silne i ulewne deszcze nie pozwoliły cieszyć się długo kwieciem na krzaczku.  W bukiecie jest dość trwała, zachowuje długo świeżość i idealnie nadaje się na kwiat cięty.


piwonia

Pozdrawiam cieplutko
         Ania

12 komentarzy:

  1. Przepiękne bukiety, ostróżki uwielbiam, niestety wyprowadziły się z mojego ogrodu, piwonie też cudo, ale strasznie szybko przekwitły przez deszcze, dosłownie po 3-4 dni i po kwitnieniu. A ten bukiet w doniczce-głowie, czy to podagrycznik ?
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) U mnie ostróżki same się rozsiewają, a piwoniami też nie pocieszyłam się długo, deszcz wybił płatki kwiatom, to co zostało zgniło... niestety. Tak, ten w głowie to podagrycznik pospolity, moja tegoroczna fascynacja, używam i do bukietów i do jedzenia;))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    2. Aniu i ja uwielbiam podagrycznik, chociaż to takie ogrodowe utrapienia, ale kwiaty ma przecudne, jak koronki, często używam go do zdjęć biżuterii, a herbatki pijemy każdego dnia, no i na zimę już nasuszona pełna torba :D

      Usuń
    3. Ja też go bardzo lubię, mam go w kącie ogródka, na razie pilnuję, by się nie rozłaził, choć jak każde kłącze jest bardzo ekspansywny :))) zaciekawiłaś mnie herbatką - nie piłam. Zjadam chętnie młode listki podagrycznika w sałacie, zupie i robię z nich pesto.:D

      Usuń
  2. Draga Ania,
    Florile sunt viata! Viata reala, vibranta si deosebit de frumoasa!
    Pozele cu florile de la tine sunt suberbe! Nu este alta varianta!
    Imbratisari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mia
      Dziękuję za miły komentarz... Kwiat to uśmiech rośliny :D Pozdrawiam

      Usuń
  3. Cudowne bukiety:))też je bardzo lubię:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, domyślam się, nieraz podziwiałam piękne bukiety na Twoim blogu. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Piękne bukiety! Uwielbiam piwonie:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, trudno nie lubić piwonii, mają duży urok i choć z reguły kojarzą się z babcinym ogródkiem to elegancji też im nie można odmówić :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Ja nie tylko z ogrodu znoszę kwiaty do domu, ale również wracam z każdego naszego spacerku z jakimś wiechciem kwiatów:-))
    Pozdrawiam:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzika przyroda jest piękna, a łąkowa bukiety nie mają sobie równych. Ja ostatnio rzadko chodzę na dłuższe spacery, bo po deszczach wylęgło się mnóstwo robactwa:) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń