10.06.2020

Mieszkańcy zielonego lasu

Witajcie
Myślę, że na naszej domowej izolacji najbardziej skorzystała dzika przyroda...  Mój dom stoi w bliskim sąsiedztwie lasu, teraz kiedy jest tam spokój,  nie ma polowań,  krzyków i całej tej złej energii jego mieszkańcy mogą odetchnąć z ulgą. Zwierzęta - dawniej ukryte w najgęstszych zaroślach - obecnie często wychodzą na obrzeża lasu,  swobodnie spacerują po łące, podchodzą pod ogrodzenie. Te mniejsze chętnie odwiedzają moje podwórko.


zwierzęta leśne



Te większe z dystansem  zaglądają przez siatkę. Bo zwierzę choć płochliwe, to ciekawe jest człowieka.  Uwielbiam takie bliskie spotkania z naturą,  niestety nie zawsze mam pod ręką aparat, by te spotkania uwiecznić.


zając leśny


Puszczyk w kominie to najlepsze sąsiedztwo, jakie mogło mnie spotkać.  Ptak pomieszkuje w starym, niezamieszkałym domu naprzeciwko mojej działki.  Skutecznie odstrasza krety i nornice, za co jestem mu niezmiernie wdzięczna.  Natura sama w sobie jest doskonała, szkoda, że  człowiek zbyt ingeruje i chce ją ustawiać po swojemu... 



Pozdrawiam serdecznie
         Ania

10 komentarzy:

  1. Draga Ania,
    Ce multe animale vietuiesc in preajma ta!
    E placut sa le poti admira in libertate.
    Imbratisari, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię obserwować przyrodę i bardzo cieszą mnie tacy leśni goście :) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Puszczyk jest cudownie piękny. Takiego sąsiedztwa to Ci zazdroszczę. Chociaż u nas wszystkie nornice, krety i myszy przy kotach szybko przestały nas odwiedzać, ale samo patrzenie na puszczyka jest ciekawe.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puszczyk jest niesamowity - piękny i dostojny, a kiedy bezszelestnie podrywa się do lotu - to najpiękniejszy spektakl... Cóż, mój kotełek to leniwiec, może gdyby nornica weszła mu na głowę jakoś by zareagował, choć i tego nie jestem pewna :)))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  3. Piękne masz towarzystwo wokół domu:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze jeżyk, który wieczorami często odwiedza moją działkę, ale tupta tak szybciutko, że ciężko mu zrobić zdjęcie:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Wspaniałych masz sąsiadów Aniu.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wspaniałe sąsiedztwo... dzikie, ale grzeczne:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń