17.12.2019

Łakocie zapuszkowane, czyli wielkie pieczenie świątecznych ciasteczek

Witajcie kochani
Przedświąteczne pieczenie ciasteczek to u mnie tradycja. Uwielbiam ten moment, ten aromat i cóż... ten smak.  Kiedy mój synek był jeszcze małym chłopcem  miałam w nim gorliwego pomagiera.  Z wielką radością wykrawał i ozdabiał pierniki, dziś z taką samą radością je konsumuje. Syn wyrósł i z kuchcika - pomocnika awansował na testera ciasteczek, a ja wypiekam w pojedynkę.  Robię to jednak z wielką przyjemnością i nie wyobrażam sobie świąt bez domowych wypieków.  W tym roku  spod mojej ręki wyszło chyba ze 100 ciasteczek w trzech smakach - piernikowym, migdałowym i maślanym. 



świąteczne wypiekanie

Pierniki upiekłam wg przepisu Doroty z bloga MojeWypieki (dla zainteresowanych przepis tutaj ) Recepturka jest bardzo prosta, a ciasteczka pyszne i miękkie, można więc,  piec je przed samymi świętami.  Przepis ten wykorzystywałam wiele razy, polecam go szczególnie zabieganym oraz stawiającym pierwsze kroki w kuchni. 



Ciasteczka migdałowe cieszą się u mnie największym powodzeniem. Lekko kruche, nie za słodkie z delikatnym posmakiem migdała, idealne do kawy... Przepis znajdziecie tutaj


Ciasteczka maślane z nutą cynamonu to mój cukierniczy debiut.  Zobaczyłam je na blogu  Anity , która wraz z poleceniem dołączyła zdjęcia. Ciastka na zdjęciach wyglądały tak kusząco, że postanowiłam je upiec.  Okazały się rewelacyjne, wchodzą zatem na stałe do zestawu moich ulubionych.   Pyszne, delikatne, rozpływające się w ustach...  miód-malina!  Dodatkowym plusem jest ciasto, które nadaje się do stemplowania i wyciskania wzorków wałkiem.  Przepis znajdziecie tutaj



Ciasteczka piekłam w sobotę, dziś jest wtorek - zawartość puszek bardzo się uszczupliła, więc przede mną chyba jeszcze jedno pieczenie frykasów 😆

świąteczne pieczenie ciasteczek



pierniczki

Pozdrawiam serdecznie
         Ania

12 komentarzy:

  1. Ciasteczka wyglądają pięknie i bardzo smakowicie:))nic dziwnego że znikają:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie mogę im się oprzeć i podjadam do kawki :))) Jutro będę piekła następną partię :) Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  2. Draga Ania,
    Mi-ar fi placut sa trec pe la fereastra ta, cand aveai fursecurile in cuptor! Nu am nici o indoiala ca sunt super delicioase. Ce sentiment inaltator sa coci... de Craciun!
    Te imbratisez si iti doresc zile cu multa bucurie,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mia
      Ciasteczka wyszły pyszne, znikają błyskawicznie :) Puszki są już prawie puste, jutro będę piekła następne. Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Aniu Twoje ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie, nie dziw, że znikają błyskawicznie. Cudne masz puszki. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, puszek przez lata trochę się nazbierało, część wraz z ciasteczkami "poszła w świat"... Ciasteczka w metalowych puszkach długo pozostają świeże, ja jeszcze wkładam do środka laskę cynamonu, tak by przy otwieraniu poczuć ten korzenny zapach świąt. Pozdrawiam cieplutko ;)

      Usuń
  4. Aniu, ależ u Ciebie pysznie :)) Ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie. Koniecznie muszę sobie kupić stempelki do ciasteczek, bo zbieram się do tego już kilka lat i ciągle jakoś mi to umyka, a przypominam sobie dopiero wtedy, gdy są potrzebne :)
    Ściskam Cię serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak u Ciebie pysznie, narobiłaś mi smaku ciasteczkami z maszynki i obudziłaś przyjemne wspomnienie dzieciństwa - dziękuję ❤️ Co do stempelków, też się do nich przymierzałam jakiś czas, ale w zeszłym roku się zebrałam i kupiłam po świętach kiedy ceny takich akcesoriów są naprawdę małe i można zaopatrzyć się w kilka różnych zestawów. Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  5. Wstyd się przyznać ale ja jeszcze nigdy nie piekłam pierników! Muszę spróbować, Twoje ciacha wyglądają bardzo smakowicie!

    http://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, żaden wstyd... ja też nie robiłam jeszcze wielu rzeczy... wszystko przed nami :) Przepis, który polecam jest bardzo prosty, właśnie dla osób początkujących w piernikowaniu, wypróbuj, a zobaczysz , jakie to proste i przyjemne... Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  6. Ja również uwielbiam piec i w tym roku też kilka porcji i pierników i ciasteczek wyszło z mojej kuchni:-)) Cieszę się, że ciasteczka cynamonowe Ci zasmakowały. Są świetne, uwielbiam je:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam, widziałam spod Twojej ręki wyszła cała chmara małych dzieł sztuki, podziwiam. Cóż, myślę, że maślane cynamonki mogą uzależniać :))) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń