11.12.2019

Świąteczny klimat Wiednia

Witajcie
Wiedeń zajmuje szczególne miejsce w moim sercu. Mieszkałam tam prawie dwa lata, tam po raz pierwszy,  z dala od rodzinnego domu,  uczyłam się życia na własny koszt.  Tam też poznałam swojego męża, z którym jestem w związku już prawie ćwierć wieku 😳  Z tym miastem wiążą mnie same dobre wspomnienia, lubię tam wracać i zawsze robię to z wielkim sentymentem.  



Wiedeń przyciąga tłumy turystów, nic dziwnego... to piękne, zadbane, funkcjonalne miasto, które ma wiele do zaoferowania. A jego przedświąteczna atmosfera jest wyjątkowa i niepowtarzalna.  W tym czasie, miejskie parki i place zamieniają się w bożonarodzeniowe wioski i jarmarki. Stolica rozbrzmiewa gwarem i radością,  pachnie gorącym punczem i pieczonymi ziemniaczkami, promienieje  blaskiem światełek i iluminacji, jednym słowem zamienia się w magiczną krainę. 

świąteczne jarmarki Wiedeń





świąteczne jarmarki Wiednia


Niestety,  weekend to za mało, by zobaczyć wszystkie świąteczne jarmarki Wiednia ( jest ich ok. 12)  Ale te, które odwiedziłam,  miały tak bajeczną atmosferę, że nie czułam niedosytu atrakcji. Ogromne wrażenie zrobiło na mnie drzewo zakochanych.  Ten piękny, rozłożysty platan rosnący w ratuszowym parku,  został ozdobiony dużą ilością światełek w kształcie serc. Po zmroku wyglądał zjawiskowo, przyciągając tłumy ludzi ❤️  Eh, przy takim drzewie nawet Scrooge pokochałby święta Bożego Narodzenia!

Wiedeń świątecznie






Pozdrawiam 
         Ania

10 komentarzy:

  1. Darga Ania,
    M-am bucurat sa revad atmosfera craciunului in Viena. Magic, ca de obicei!
    Te imbratisez, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mia
      Miło mi, że miałaś choć odrobinę przyjemności za sprawą moich zdjęć. Uściski :)

      Usuń
  2. Wspaniała wycieczka Aniu.:) Dziękuję za fotorelację.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wycieczka była udana, tym bardziej, że mamy tam wspaniałych przyjaciół. Spotkanie w tak serdecznej, przedświątecznej atmosferze było po prostu piękne ❤️ Ściskam serdecznie

      Usuń
  3. Cudne miejsce odwiedziłaś w tym wyjątkowym czasie:))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Reniu, te piękne miejsca stają się w tym czasie wręcz magiczne. I to nie tylko za sprawą cudownych, świecących dekoracji, ale też ludzi, którzy generują tak wielki ładunek radości, serdeczności, ciepła i dobrej energii... Ściskam serdecznie :)

      Usuń
  4. Przepiękne miejsce otulone świątecznym klimatem. Dziękuję za uroczą wycieczkę :)
    Pozdrawiam, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedeń ma cudowną atmosferę, a zwłaszcza w tym czasie... Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. Cudowna atmosfera panuje w Wiedniu. Byłam kilka razy i też zawsze z przyjemnością wracam do tego miasta:-)) Choć nie mam aż tak ciekawych historii związanych z tym miastem:-)))
    Pozdrawiam przedświątecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasto ma duży urok, a w tym świątecznym czasie wręcz lśni... mam do niego duży sentyment :) Pozdrawiam cieplutko

      Usuń