12.12.2013

Świąteczne słodkości :-)


Wśród świątecznych łakoci nie może zabraknąć pierniczków :-) Właśnie upiekłam... są pyszne, korzenne i aromatyczne. Znikają bardzo szybko, raczej nie mają szansy doczekać Świąt :-))))To ciasteczka, które, aby zmięknąć nie muszą leżakować i bardzo szybko się je robi, więc na pewno upiekę je jeszcze raz w przyszłym tygodniu! Przepis pochodzi z bloga mojewypieki.com (świetne recepty na ciasta, chleby - nigdy się nie zawiodłam) 
Łatwe i szybkie pierniczki:
- 300 g mąki pszennej
- 100 g mąki żytniej pełnoziarnistej ( użyłam mąki Melvit )
- 2 duże jajka
- 130 g cukru pudru ( zmniejszyłam ilość do 80 g)
- 100 g masła roztopionego
- 100 g miodu ( dodałam gryczany-ze względu na kolor i smak, który fajnie komponuje się z przyprawą korzenną )
- 2 łyżki przyprawy do piernika
- 1 łyżka kakao
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Wszystkie składniki wsypujemy do miski, mieszamy i wyrabiamy ( wyrabiałam hakami w mikserze) Ciasto jest dosyć wilgotne, ale takie ma być. Stolnicę posypujemy mąką, ciasto wałkujemy na grubość 4 mm, wykrawamy pierniczki.Pieczemy na blasze w temp. 180 stopni ok.10 minut. Studzimy na kratce i dowolnie dekorujemy. Smacznego :-)









1 komentarz:

  1. Ja również często zagladam na moje wypieki, koniecznie musze wypróbować ten przepis ;))

    OdpowiedzUsuń