12.01.2024

Na przełomie

Witam serdecznie w 2024.  Mam nadzieję, że świąteczny czas minął Wam przyjemnie i z pozytywną energią wkroczyliście w Nowy Rok... 


Ja swoje święta spędziłam w rodzinnym domu w dość licznym gronie. Do wigilijnego stołu zasiadło nas dwadzieścia jeden osób w czterech pokoleniach rodziny.  Trzeba było trochę pokombinować z ustawieniem stołów, skompletowaniem krzeseł czy zastawy, ale to nieistotne detale, najważniejsze, że w tym wyjątkowym czasie mogliśmy spotkać się prawie wszyscy,  połamać się opłatkiem i cieszyć sobą nawzajem...
 

Oczywiście nie mogło zabraknąć Mikołaja, najmłodsze pokolenie niecierpliwie wyczekiwało go i wypatrywało biegając od okna do okna. Ku uciesze najmłodszych - Święty przybył z workami pełnymi prezentów. Bawi mnie i jednocześnie wzrusza ta dziecięca, niezmącona podejrzeniem wiara w Mikołaja... oby trwała jak najdłużej. Jest to jakaś forma nauki, że dobro zostaje nagrodzone. 
Niemałą atrakcją okazała się też moja stara, analogowa kamera z kasetami zawierającymi rodzinne filmiki sprzed ponad dwudziestu lat... Młodzież miała okazję zobaczyć siebie we wczesnym wieku niemowlęcym lub swoich rodziców w czasie ich narzeczeństwa. Filmowy wieczór wspomnień rozbawił i poruszył wszystkich, a ja zostałam okrzyknięta rodzinnym kronikarzem:)))

 
Na koniec pochwalę się jeszcze pięknymi choinkami z domów moich sióstr.  Cóż...mój "mikrusik" nawet się nie umywa do tych strojnych panien, ale istnieje duża szansa, że w ogródku wyrośnie kiedyś na postawnego, srebrzystego świerka.

Te niezwykle ciepłe i rodzinne święta zaliczam do bardzo udanych.  Ich atmosfera unosiła się nade mną jeszcze długi, długi czas po ich zakończeniu. Zresztą z wiekiem coraz mocniej utwierdzam się w przekonaniu, że tak naprawdę w życiu liczą się tylko trzy rzeczy... zdrowie, rodzina i przyjaciele...  
Zatem Kochani, w Nowym Roku życzę Wam - zdrowia, świętego spokoju i dobrych ludzi wokół♥︎♥︎♥︎


Pozdrawiam cieplutko
          Ania

18 komentarzy:

  1. Pięknie spędziliście święta:)))Pozdrawiam i również wszystkiego co dobre życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać... mam fajną, zgraną rodzinę więc i wspólnie spędzony czas jest wyjątkowy... Pozdrawiam Reniu cieplutko:)

      Usuń
  2. Wspaniałe Święta! I przepiękne choinki! Dawniej też urządzałam takie Wigilie dla około 20 osób :). Dzieciaki z całej rodziny (teraz dorosłe, z własnymi dziećmi) do dzisiaj wspominają, jak było fajnie - bo to największa frajda dla dzieci właśnie. Wasz Mikołaj chyba ciężarówką podjechał pod dom z tyloma prezentami?! Wyobrażam sobie, jaka była radość :).
    Ściskam Cię mocno i życzę wszystkiego co najlepsze na cały rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Gromadne" święta mają fantastyczną energię, a dzieci korzystają na tym najbardziej... Wszyscy bliscy i dalsi krewni w jednym miejscu... to dobra okazja do zacieśniania więzi, przekazywania rodzinnych historyjek czy anegdot... wspólnego biesiadowania... właśnie do takich chwil wraca się najczęściej wspomnieniami.
      Co do Mikołaja... Kiedy pada postanowienie o wspólnych świętach, umawiamy się, że prezenty robimy tylko wśród swoich rodzin i mamie, czyli gospodarza uroczystości.... z czasem dochodzimy do wniosku, że dzieciom też... bo wiadomo... wszystkie dzieci nasze są - to "wspólne" dobro przecież jest... następnie dopuszczamy relacje typu dorosły chrześniak - matka chrzestna, ciocia - siostrzenica, itp.... jak to w rodzinie... a na koniec i tak okazuje się, że każdy dla każdego miał jakiś choćby mały podarunek:)))) Ściskam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku😘

      Usuń
  3. Zazdroszczę😉 takiej gromadki na Święta. Choinki piękne.To prawda Aniu zdrowie, rodzina i przyjaciele są teraz na wagę złota. Nie zawsze jednak to idzie w parze. Życzę Ci wszelkiego dobra w nowym roku i serdecznie pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, choinki moich sióstr były cudowne, dlatego postanowiłam je "obfocić"... To prawda, co piszesz kochana, życie nie rozdaje sprawiedliwie... ale jeśli mamy choć jedną z tych trzech wartości to już nie jest źle... trzeba o nią dbać i pielęgnować oraz mieć nadzieję, że reszta się też ułoży:) Ściskam i życzę w Nowym Roku wszystkiego, co najlepsze😘

      Usuń
  4. To musiały być piękne święta :) My spędziliśmy je w dużo mniejszym gronie. W tym roku mieliśmy jednak dwóch dodatkowych gości -męża brata i jego labradorkę Misię :) Wszystkiego najlepszego w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Były cudowne! Ale kameralne święta też mają swój urok, moje najczęściej właśnie takie są... Nieczęsto udaje nam się wszystkim skrzyknąć na wspólne świętowanie, tym bardziej, że część z nas mieszka dość daleko... Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku😘

      Usuń
  5. Aniu, piękne te poświąteczne kadry, lecz najważniejsze jest to, że świąteczny czas upłynął Wam w dobrym zdrowiu i tak rodzinnie!
    Dziękuję Ci za serdeczne życzenia, które pozostawiłaś u mnie :-)) Wszystkiego najlepszego dla Ciebie! Niech zdrówko i dobry nastrój towarzyszą Ci każdego dnia!
    Przesyłam uściski i pozdrowienia!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był naprawdę świetny czas, wróciłam doładowana dobrą energią:)
      Ściskam serdecznie i życzę udanego weekendu!

      Usuń
  6. Zazdroszczę tak fajnej, zgranej i licznej rodziny. Moja się kompletnie rozsypała (ta dalsza) już wiele lat temu. Niektórych sama musiałam odsunąć. Piękne choinki 🎄No i Święty Mikołaj 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda... rodzinka mi się udała, najfajniejsze jest to, że młodsze pokolenie też ma dobry kontakt ze sobą i jest między nimi duża zażyłość... Wiem, że nie wszędzie tak jest... tym bardziej doceniam to, co mam:) a Mikołaj, czyli mój szwagier... cóż rola prawie oscarowa😆

      Usuń
  7. u nas rok zaczął się niestety od choroby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to przykre... mam nadzieję, że to niegroźna infekcja i szybko się z nią uporacie. Dużo zdrowia życzę!

      Usuń
  8. Hej Aniu. Miło spędziłaś święta. I Mikołaj z brodą był przystojny. A choinki na prawdę bardzo urocze. Pozdrawiam serdecznie w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej:) Było super... zostały fajne wspomnienia:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń