20.01.2024

Czekoladowa bomba

Witajcie♥︎♥︎♥︎
Tę zimową, trwającą u nas praktycznie od świąt rozpustę żywieniową wieńczą urodziny syna. Przyznaję,  finał był z przytupem, na urodzinowy tort zużyłam ponad pół kilo czekolady. Ale przy tak ważnej okazji kto by tam liczył kalorie:) Przepis zaczerpnęłam z bloga MojeWypieki.  I choć wypiek znajdziemy pod nazwą ciasta, to jednak w zakładce "torty" Ta klasyfikacja wcale mnie nie dziwi. Z wyglądu jest mało efektowny, niepozorny, za to smak ma naprawdę zacny i wybitnie tortowy. Ucieszy każde podniebienie, nie tylko  konesera czekolady. Mój syn jest wielkim amatorem ziaren kakaowca, więc potrójnie musowe ciasto czekoladowe okazało się strzałem w dziesiątkę. 

Przepis nie należy do skomplikowanych,  raczej czasochłonnych, dlatego też pracę podzieliłam na dwa etapy. Jednego dnia upiekłam spód typu brownie, a następnego wzięłam się za musy. Podczas przyrządzania trzymałam się ściśle przepisu, tym razem nie było potrzeby redukowania cukru, bo ciasto zawiera go naprawdę malutko. Tort wyszedł pyszny... o niesamowicie głębokim, esencjonalnym smaku. Mus z gorzkiej i białej czekolady świetnie się dopełniają, a smakowe wrażenia zostają na kubkach jeszcze długo, długo po konsumpcji.... Polecam ten wypiek... Nie polecam natomiast stawiania na czekoladowej posypce świeczek w postaci zimnych ogni. Zanim cyferki się wypaliły czekoladowe wiórki pod nimi zamieniły się w bagienko 😂😂😂


Pozdrawiam cieplutko
         Ania

30 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda smakowicie:)))Wszystkiego Najlepszego dla Twojego syna:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu za życzenia, przekażę synowi. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. O wow, rzeczywiście czekoladowa bomba. Musiał być przepyszny. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin Syna. ☘️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był... niestety😂 na jednym kawałku się nie skończyło...
      Dziękuję w imieniu Olafa, pozdrawiam i życzę dobrego tygodnia:)

      Usuń
  3. Ojej to coś dla mnie. Czekoladę uwielbiam. Wygląda bardzo smakowicie i z pewnością jest przepyszny. Wszystkiego najlepszego dla Twojego syna. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia, przekażę dla jubilata:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Ja też jestem fanką czekolady! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! No i zauważyłam śliczną zastawę - zwłaszcza talerzyki urocze :).
    Jubilatowi wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort polecam... jest prawdziwą ucztą dla fanów czekolady:)
      Motyw domków czy świątecznej wioski jest jednym z moich ulubionych... więc ciężko mi było się nie skusić na te talerzyki. Miało je pepco w swojej ofercie świątecznej. W imieniu jubilata pięknie dziękuję za życzenia, pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  5. Wszelkiego dobra dla syna, rówieśnika mojej córki (ona z września). Chyba muszę wyprobować ten przepis na gościach, bo sama nie lubię czekolady, ale goście i rodzina i owszem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Szczerze polecam wypiek, to idealny tort dla czekoladożerców:))) A córce życzę udanych urodzin, pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  6. Tort wyszedł obłędnie! Ależ on musiał być pyszny :) Wszystkiego najlepszego dla syna- dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był mega pyszny:) W imieniu jubilata pięknie dziękuję za życzenia!

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. I wygląda i smakuje... do ostatniej kruszynki:)))

      Usuń
  8. czekoladowe niebo :) Twój opis sprawił, że mam ochotę natychmiast wypróbować ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekoladowa ekstaza;))) przepis polecam, tort jest naprawdę wyśmienity, pozdrawiam:)

      Usuń
  9. ¡Hola tricolori! Me ha gustado mucho tu post, gracias por compartirlo.
    Excelente contenido tu Blog.
    Espero que tus días sean siempre coloridos y felices.
    Y desearte un buen fin de semana.
    Un saludo. Blues Hendrix 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias por buen comentario. Espero que tu fin de semana haya sido maravilloso. Saludos:)

      Usuń
  10. Tort prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tu Tara_Edyta Zapiski Roztrzepane , mam problem z logowaniem ;)

    Wszystkiego co najlepsze dla syna!!!
    100 lat w szczęściu i zdrowiu!!! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana:) Mnie czasem też się to przytrafia, zauważyłam, że to zależy od przeglądarki, na której otwieram bloga. Na Safari w ogóle nie zapisuje moich komentarzy, a już na google chrome bez problemu:) Ściskam:)

      Usuń
  12. Blues Hendrix
    Hello tricolori!
    I came to wish you a happy Sunday!
    All the best. Blues Hendrix 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias, también te deseo una buena tarde el domingo:)

      Usuń
  13. Frumoasele evenimente de iarna, aproape au trecut, draga Ania!
    Sarbatorirea zilei de nastere a fiului tau a incununat-o... Magia sarbatorilor e deja amintire!
    Calde salutari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda... jest już miłym wspomnieniem:) Powoli szykujemy się na wszystkie, wspaniałe, wiosenne zdarzenia. Pozdrawiam😘

      Usuń
  14. Wyszedł pieknie. Nie robiłam jeszcze takiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam... dla tego smaku warto poświęcić tę parę godzin w kuchni:)

      Usuń
  15. O rany, ale to smacznie wygląda

    OdpowiedzUsuń