30.10.2023

Słodkie mumie na Halloween

 Witajcie♥︎♥︎♥︎
Ciastka mumie to świetna propozycja na halloweenowe co nieco. Ich wykonanie jest banalnie proste i niezwykle szybkie. Zajmuje pół godziny, a poradzi sobie z nim nawet kulinarny dyletant. 

Składniki

  • opakowanie ciasta francuskiego (u mnie XXL z Lidla)
  • małe jajko
  • nadzienie wg uznania - nutella, powidła, czekolada
  • oczy (u mnie tiktaki)

Przygotowanie
Ciasto rozwijamy i kroimy na prostokąty (u mnie wyszło 12 sztuk w rozmiarze mniej więcej 8x13cm) Połowę prostokątów (u mnie 6) smarujemy warstwą nadzienia pozostawiając przy krawędziach około centymetrowy margines. Pozostałe (6 sztuk) kroimy wzdłuż krótszego boku - każdy kawałek na 7 pasków. Brzegi spodów z nadzieniem smarujemy rozbełtanym jajkiem i przykrywamy paskami ciasta - w systemie - pierwszy od góry  równo wzdłuż krótszego boku, dwa następne na iks,  potem jeden prosto, dwa na iks i ostatni równo z dolnym brzegiem. Paski smarujemy rozbełtanym jajkiem. Ciastka pieczemy w piekarniku w temp 200° przez ok. 20 minut.  Studzimy na kratce,  osadzamy oczy w szczelinie z nadzieniem...a  na koniec możemy lekko oprószyć cukrem pudrem. Moje mumie miały różne nadzienia. Część miała w środku powidła śliwkowe, część czekoladę deserową. Czekoladę uprzednio roztopiłam w kąpieli wodnej, a następnie chwilę odczekałam, by trochę zgęstniała i nie rozlewała się na cieście... można użyć też nutelli.  


halloweenowe mumie

Mumie prezentują się dość oryginalnie i smakują wybornie.  Efekt "wow" gwarantowany,  przy naprawdę niewielkim nakładzie pracy. Polecam👻

ciastka mumie


Pozdrawiam cieplutko
         Ania

15 komentarzy:

  1. Pomysłowe i zabawne, no i faktycznie prościzna do wykonania :). Widziałam przeróżne halloweenowe desery, ale z mumiami jeszcze się nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezentują się dość oryginalnie... choć mało przerażająco:)

      Usuń
  2. Fajnie się prezentują "mumie" :) Ja już dzisiaj nic nie piekę, mam sporo obowiązków, a pogoda dość mocno daje mi się we znaki. Ale może wykorzystam pomysł za rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w tym roku halloween było skromniutkie, wypadło pomiędzy imprezami urodzinowymi... więc nie chciałam przesadzić ze słodyczami:) Tymi ciachami zaakcentowałam zaledwie jego istnienie w kalendarzu:)

      Usuń
  3. oryginalne:): ale najważniejsze ,że dobre:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Proste i zabawne... i smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proste w wykonaniu... tylko tiktaki, jako oczy niezbyt się sprawdziły... zbyt twarde:)

      Usuń
  5. Ale fajne mumie! U nas w tym roku były paluchy czarownicy i miotły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paluchy często goszczą na moim halloweenowym stole, lubię ich kruchy, maślany smak... w tym roku chciałam spróbować czegoś innego:)

      Usuń
  6. jak córka mi podrośnie to też jej takie zrobie:D

    OdpowiedzUsuń