15.11.2023

Jesienny ogród

 Witajcie♥︎♥︎♥︎
Mój ogród nie wygląda już tak, jak na załączonych obrazkach. Zdjęcia wykonałam pod koniec października,  parę dni przed pierwszymi przymrozkami...  Teraz ogród powoli pustoszeje, wiatr sukcesywnie rozbiera drzewa z liści, a jesienne mgły wypierają kolory zmieniając je w szarówkę... natura udaje się na zasłużony odpoczynek.  Zanim udam się razem z nią,  czekają mnie jeszcze drobne prace porządkowe na działce, o ile oczywiście pogoda pozwoli.  


To nie był dla mnie łatwy sezon ogrodniczy. Pobliski las jest drastycznie cięty, co powoduje zmniejszanie się populacji ptaków, a to z kolei powoduje, że jest coraz więcej wszelkiego robactwa. Plagi komarów nieraz uniemożliwiały mi prace na zewnątrz, przez co parę zaniedbanych zakamarków ogrodu wręcz zdziczało. Ten sezon obfitował też w ślimaki, całe ich hordy atakowały wszystko, co rosło im na drodze.
Nic to... mam nadzieję, że przyszły sezon będzie lepszy🌷


Pozdrawiam cieplutko
          Ania

18 komentarzy:

  1. Sielankowe obrazki ;) Lubię bardzo ten czas, kiedy natura odpoczywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ten czas, ogród emanuje wtedy takim spokojem... a ja w końcu mogę zająć się innymi, równie atrakcyjnymi co ogród aktywnościami:)))

      Usuń
  2. Piękny ogród, piękne kadry! Pierwsze zdjęcie skojarzyło mi się z "Zaczarowanym ogrodem" Mehoffera ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) chyba przez tę grę światła z cieniem? Każdy ogród jest po trosze zaczarowany:)

      Usuń
  3. Piękna końcówka sezonu w Twoim ogrodzie. Teraz ogród idzie odpocząć aż do wiosny, a my razem z nim. A później ze zdwojoną energią wkroczymy w nowy sezon :))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agness:) Mnie już z początkiem lutego dopada ogromny apetyt na ogród, ale przerwa na zregenerowanie sił musi być:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Bardzo mi się podoba w tym jesiennym ogrodzie. A teraz, tak jak mówią przedmówczynie, czas dać mu odpocząć, aby w przyszłym roku odpłacił się równie obfitymi darami. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okres spoczynku roślin jest dla nich bardzo ważny i potrzebny, choć obserwuję, jak z
      upływem czasu on się skrócił. Parę lat temu w listopadzie rośliny, które tego wymagają miałam już zabezpieczone przed mrozem, teraz hortensje nawet nie zrzuciły jeszcze liści... a trawa odrasta i wymaga przycięcia... cóż klimat się zmienia. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Bardzo ładne zdjęcia i super ogród :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, wczesna jesień rozpieszczała nas ciepłem i słońcem, co też znalazło swe odzwierciedlenie w przyrodzie. Ogrody długo cieszyły pięknem kwiatów i kolorami - doskonale uchwyciłaś to na zdjęciach ;-))
    Miłego weekendu życzę!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, lato w tym roku przeciągnęło nam się o ponad miesiąc... roślinki tracą orientację... moje poziomki kwitną pod śniegiem:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  7. Mam nadzieję, że przynajmniej jakieś nasadzenia zastępcze zrobiono w tym lesie i powstał jakiś młodnik? Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robią, ale bardzo nieudolnie... na terenie gdzie przeważa brzoza i jesion posadzili klony i buki, które niezbyt tu chcą rosnąć... więc ten niby młodnik zdziczał... żal lasu. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  8. Robactwa jest ostatnio coraz to więcej. W tym roku mieliśmy okropną plagę much, ciężką do wytępienia. Na szczęście jest już chłodniej i wszystko się uspokoiło.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ciepłe i krótkie zimy powodują, że jaja i larwy owadów są w stanie przetrwać bez uszczerbku... stąd coraz więcej robactwa. Ja mam moskitiery w oknach, inaczej ciężko byłoby funkcjonować, dom mam tuż przy lesie. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  9. Ale pięknie!!! Jaka szkoda tych drzew, które nas opuszczają, a my nie mamy na to wpływu. Ciepła była jesień i rośliny pięknie zdobiły nasze ogrody. Twój jest taki klimatyczny. Pozdrawiam serdecznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żal lasu... ogromny żal... drzewo to nie rzeżucha, by taki piękny, zdrowy drzewostan się odrodził potrzeba wielu, wielu lat... Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń