13.10.2023

Październikowe atrakcje

 Witajcie♥︎♥︎♥︎
Październik to już jesień "na legalu" czasem jeszcze chuchnie ciepłem, ale już coraz słabiej i raczej przelotnie. Najwyższy czas przygotować dom na chłodne, długie wieczory. Swoje przygotowania zaczęłam od salonu, a dokładnie od sofy - umościłam tam przyjemny kącik  z barwnymi poduchami i mięciutkimi kocykami w zasięgu ręki... Kolory oraz wzory tkanin typowo jesienne... miło będzie zanurzyć się w tej przytulności z ulubioną książką i kubkiem gorącej herbaty.  Póki co działam jeszcze intensywnie na zewnątrz, październik  to u nas głównie winobranie, ale też inne, liczne prace ogrodowe. Nowościami w mojej aranżacji są sztruksowa dynia /Sinsay/ lniany obrus /Retro-bibelot/ i Solanum - zachwycająco piękna roślinka, którą dostałam w prezencie😍 

sztruksowa dynia

Październik to także urodziny mojego męża. Oczywiście takie święto nie mogło obejść się bez tortu dla jubilata. Chcąc nawiązać do jesiennych klimatów przygotowałam ciasto z orzechową nutką. Przepis na Tort Pistacjowy zaczerpnęłam z mojego ulubionego bloga MojeWypieki /tutaj/ Pastę pistacjową przyrządziłam samodzielnie z prażonych, niesolonych orzechów Alesto / orzechy obrałam, wrzuciłam do blendera, dodałam dwie łyżki oleju rzepakowego i zmieliłam na gładką masę/  Tort okazał się cukierniczym hitem chyba przez swoją wielowymiarowość smaku.  Pistacje, serek mascarpone, bita śmietana, czekoladowy biszkopt i maliny stworzyły dla podniebienia doskonałą kompozycję. Polecam😋

tort dla wagi


Pozdrawiam cieplutko
          Ania

24 komentarze:

  1. Dekoracje urocze, ale tym razem najbardziej zachwycił mnie opis tortu - wspaniałe połączenie smaków, wszystko to, co uwielbiam! Na pewno wypróbuję :).
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tort mnie także zachwycił, zresztą smakował wszystkim domownikom:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. Stworzyłaś tak uroczy, jesienny kącik czytelniczy, że aż chciałoby się przycupnąć. Każdy detal dopracowany. Tort bardzo kusi, bo takie lubię najbardziej. Składam serdeczne życzenia wszelkiej pomyślności dla jubilata i przesyłam jesienne już pozdrowienia!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W imieniu jubilata - pięknie dziękuję za życzenia:) Długie wieczory przed nami, więc taki przytulny kącik warto mieć, by móc się tam zaszyć:))) Pozdrawiam ciepło i już jesiennie:)

      Usuń
  3. Ania, how well you have decorated the living room. It has been warm and very cozy, fully prepared for the arrival of autumn weather.
    Happy weekend.😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emmma - thank you very much , ​​o yeah... I'm ready for fall. I wish you a beautiful weekend😘

      Usuń
  4. OMG , draga Ania!
    Incredibil arata tortul tau... exterior si interior!!! Si gustul... cred ca depaseste orice mi-as putea imagina!
    Apoi decorul... fata de masa, florile, completeaza cu o duce incantare!
    Se simte blandetea toamnei si in restul confortabilului tau decor.
    Zile insorite iti doresc in continuare,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz:) Ciasto było wspaniałe, szybciutko znikało z talerzy:))) Jesień na zewnątrz maluje swoje kolory... a ja próbuję dotrzymać jej kroku wewnątrz domu... Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałego tygodnia!

      Usuń
  5. The decorations are just beautiful.
    NEW POST: https://www.melodyjacob.com/2023/10/the-blessing-in-emergency.html

    OdpowiedzUsuń
  6. jaki fajny klimacik te dekoracje dają:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki kącik czytelniczy to marzenie każdego mola książkowego. A przynajmniej moje. Zaś tort pistacjowy, nie dość, że brzmi niezwykle intrygująco, to zapewne ma bardzo ciekawy smak. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort pistacjowy posiada wiele smaków, które wspaniale ze sobą współgrają, wszystkim bardzo smakował i znikał błyskawicznie:) Przed nami długie, jesienne wieczory... ja bardzo lubię spędzać je z książką. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  8. Ale super te poduchy dyniowe:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie u Ciebie! Aż mi się cieplej zrobiło, bo ostatnio pogoda nas nie rozpieszcza.
    Pozdrawiam słonecznie Aniu i wszystkiego najlepszego dla męża:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za życzenia:) U mnie póki co pogoda, jak na tę porę jest dość przyjemna... ale pewnie jesienne słoty wcześniej, czy później przyjdą. Pozdrawiam i życzę dobrego tygodnia:)

      Usuń
  10. Zawsze mi się podoba u Ciebie wystrój. Jest tak domowo, przytulnie i przy tym bez przepychu.
    Tort wygląda wybornie, pewnie zniknął szybko :) Sto lat dla jubilata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię przepychu, a przeładowane wnętrza mnie męczą. Staram się dopasować do otoczenia, w wiejskim domu - przytulny, rustykalny wystrój według mnie najlepiej się sprawdza... Pięknie dziękuję za życzenia:) Kasiu ściskam i życzę dobrego tygodnia:)

      Usuń
  11. Piękne te jesienne dekoracje u Ciebie! Dobrze, że teraz jest tak duży wybór bibelotów. Dom wygląda piękniej, a i jesień wydaje się wtedy mniej straszna ;) Tort pistacjowy mnie zachwycił! Wszystkiego najlepszego dla męża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, półki sklepowe uginają się od sezonowych ozdób, ale większość z nich to chińska tandeta... Najfajniejsze rzeczy znajduję na starociach:) Dzięki za życzenia dla jubilata:)

      Usuń