29.01.2023

Styczniowy jubilat

Witajcie
Zimowy maraton świąt zamykają u nas urodziny syna.  To uroczystość o wyjątkowo ciepłej atmosferze... podwójnie ciepłej, bo... wiadomo, urodziny dziecka, nieważne które, to dla rodziców zawsze  radosny i emocjonujący moment.  U nas ten moment podbija jeszcze świąteczna aura z całą  tą feerią światełek, ozdób i zapachu choinki. Bardzo lubię ten czas...  

Jeśli chodzi o urodzinowy tort, to w tym roku trochę wyżej zawiesiłam sobie poprzeczkę:) Tort Agnes Bernauer (przepis pochodzi z bloga MojeWypieki - tutaj) piekłam po raz pierwszy i o ile bezowe blaty nie stanowią dla mnie problemu, to w maślanych kremach nie mam większego doświadczenia. Po pierwszym czytaniu recepturki miałam wątpliwości, czy dam radę... ale wypiek na zdjęciu wyglądał  tak apetycznie, że zaryzykowałam. Dobrze zrobiłam, bo tort wyszedł wspaniały,  niesamowity, wręcz obłędny.  Już na samo jego wspomnienie  moje ślinianki zaczynają działać na wysokich obrotach:))) Oczywiście poczyniłam małe modyfikacje oryginalnego przepisu. Aby upiec bezowe blaty jednocześnie,  zmniejszyłam ich średnicę z 24 do 20 cm, tej wielkości ułożone na blasze po przekątnej mieszczą się dwa. Tort zawiera ich pięć, więc na trzech poziomach piekarnika spokojnie  zmieścimy je wszystkie. W kremie zredukowałam trochę ilość cukru i zrezygnowałam z alkoholu. Do oprószenia ciasta zamiast cukru pudru użyłam podpieczonych migdałowych płatków, a w pozostałych kwestiach trzymałam się już przepisu:)  Sam proces tworzenia okazał się nie tyle skomplikowany, co czasochłonny... ale dla tego smaku warto było poświęcić swój czas. Makaronikowe blaty idealnie komponują się z delikatnym, aromatycznym kremem kawowym.  Cała kompozycja smakowa  jest wytworna i idealnie wyważona. Tort oprócz tego, że wyśmienicie smakuje,  także wspaniale się prezentuje "odziany" w elegancki kubraczek z prażonych migdałów.  Polecam to ciacho,  Agnes Bernauer to prawdziwa rozkosz dla podniebienia... 


Pozdrawiam cieplutko
         Ania

29 komentarzy:

  1. Wszystko wygląda pięknie i bardzo świątecznie:)))Pozdrawiam serdecznie i Wszystkiego najlepszego jubilatowi życzę:))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, chyba co roku na blogu świętujesz kolejne urodziny Olafa. Pięknie! Tort wygląda niezwykle apetycznie. Pozdrawiam serdecznie i przesyłam najserdeczniejsze życzenia urodzinowe jubilatowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celebrujemy wszystkie nasze urodziny, ale te Olafa mają dodatkowo fajną, świąteczną oprawę, dlatego "lądują" na blogu:) Dzięki za życzenia, pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Widać, że piękna i rodzinna atmosfera. Urodziny dziecka to zawsze wielkie przeżycie. Tort wygląda apetycznie, a dekoracje jak zawsze eleganckie i bardzo klimatyczne.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko:) To prawda, dla nas - rodziców - zawsze będą dziećmi, o które się troszczymy, bez względu na to, ile świeczek zdmuchują na torcie... Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Takie uroczystości trzeba celebrować, Wszystkiego co najlepsze dla Twojego Syna ! Tort wygląda obłędnie 🥰ale zachwycają mnie wszystkie dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu:) Urodziny to najlepsza okazja do świętowania, a przy tym oczywiście do łasuchowania. Tort to była mega uczta:)))

      Usuń
  5. Przepięknie u Was. Wszystkiego dobrego dla Twojego Syna, spełnienia marzeń. Pozdrawiam milutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lenko, życzenia przekażę jubilatowi, pozdrawiam😘

      Usuń
  6. Tort wygląda niesamowicie i pewnie tak smakował :) Zaglądam na tę stronę z przepisami, można się zainspirować. Wszystkiego dobrego dla Jubilata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort był wspaniały, poezja smaku. MojeWypieki to mój ulubiony cukierniczy blog, jest kopalnią dobrych, sprawdzonych przepisów:) Dziękuję za życzenia i pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Bardzo ładnie udekorowałaś dom. Tez mam kominek i lubię przy nim siedzieć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Nastrojowy blask i ciepło kominka to dla mnie najlepszy relaks w długie, zimowe wieczory. Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Moje dzieciaczki nawet ciut starsze, ale tak samo kochane jak ćwierć wieku temu :))). Tak więc rozumiem te emocje okołourodzinowe. Wszystkiego co najlepsze dla jubilata! Piękne dekoracje, a tort wygląda rzeczywiście bardzo apetycznie. Świetny pomysł z tymi płatkami migdałowymi! Zapisuję sobie przepis z Twoimi modyfikacjami :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz i życzenia dla jubilata:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajna atmosfera mega ciepło bije z tych zdjęć

    OdpowiedzUsuń
  11. Moc szczęścia dla syna!!!
    Mój też styczniowy, 24 skończył:D
    Jako niepiekąca - kupiłam ciacho ;)
    Miło u Ciebie bardzo... Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Draga Ania,
    Totul este de... bun gust !!! Imi place decorul cald, invaluitor si parca tortul vine in completara suprema! Imi pot imagina gustul...
    Familia, copiii nostri merita asta, din plin!
    Cele mai calde imbratisari pentru tine si norocosul tau fiu,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mia, staramy się o wszystko, co najlepsze dla naszych dzieci:) Tort był wyborny, pozdrawiam i życzę pięknego weekendu:)

      Usuń
  13. Ale super pomieszczenie i świetny wypiek <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze lubię do Ciebie zaglądać, bo wnętrza prezentują się nie dość, że pięknie, to jeszcze bardzo przytulnie :) Tort też robi wrażenie! Wszystkiego najlepszego dla syna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tort wygląda smakowicie i pewnie taki był. Hihi, a jak szybko znikł? :)

    OdpowiedzUsuń