15.10.2022

Słodkie zwieńczenie edukacji

 Witajcie
Hura, hura, mamy magistra i to na piątkę! Z końcówką września syn obronił pracę magisterską, kończąc tym samym swoją ścieżkę edukacji akademickiej.  Nas rodziców rozpiera duma i radość, tym bardziej, że ścieżka ta była na początku dość kręta:))) Matura synowi poszła wspaniale więc bez problemu dostał się na oblegany kierunek jednej z najlepszych, krakowskich uczelni. Ale już w trakcie roku okazało się, że to nie to, czego oczekiwał... Zmienił więc kierunek w obrębie tej samej akademii i znowu klapa. Niestety... ścisły umysł to nie zawsze techniczny umysł...  Dopiero trzecia zmiana i kierunku i uczelni okazała się trafnym wyborem.  Już po licencjacie syn znalazł pracę, którą bardzo lubi, czyli pracę wśród cyferek - zgodną ze swoim wykształceniem i zainteresowaniem.  A to chyba najważniejsze... lubić, co się robi:) Nie ma nic gorszego, niż studia ukończone tylko dla prestiżu zawodowego, bądź chęci zaspokojenia niespełnionych rodzicielskich ambicji...  


Oczywiście, tak ważkie wydarzenie, jak obrona nie mogło przejść bez echa. Na tę okoliczność przygotowałam uroczysty obiad i tort.  Stół zaaranżowałam w bardzo prostym, uczniowskim klimacie. Jako winietek użyłam łupkowych tabliczek,  całość ubrałam na galowo, czyli w czarno - białe kolory, a na tablicowym bieżniku wypisałam życzenia i gratulacje dla świeżo upieczonego magistra. 

Aby jeszcze bardziej osłodzić miłe,  rodzinne chwile upiekłam tort z niespodzianką. Przy okazji mogłam wypróbować  nową formę do ciast. Forma sprawdziła się bardzo dobrze, myślę, że wykorzystam ją jeszcze nie raz i to nie tylko do wypieku tortów z niespodzianką, ale także kruchych wieńców czy ciast wytrawnych z wgłębieniem na jakiś treściwszy wkład.  

Tort magisterski miał pierwotnie mieć biały wsad z pralinek tak,  by harmonizował z kwiatową dekoracją na górze.  Jednak, by po przekrojeniu uzyskać efekt "wysypywania się" niespodzianki trzeba było użyć mniejszych łakoci... więc praliny zastąpiłam lentilkami.  Uważam, że z takim multikolorowym środkiem tort wygląda świetnie, a i cała monochromatyczna aranżacja zyskała trochę ożywienia.

Tort z niespodzianką

Pozdrawiam cieplutko
         Ania

29 komentarzy:

  1. Congratulazioni a tuo figlio.Buon fine settimana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hello Ania, congratulations on your son's academic achievements, the result of his perseverance and the accompaniment of his parents. Moving on to the most frivolous and less emotional part, I really liked the decoration and preparation of the family gathering.
    I stay here. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for congratulations. It was a great reason for celebration. Have a nice week :)

      Usuń
  3. Aniu, przyłączam się do gratulacji dla Twojego syna i dla dumnych rodziców 🤗
    Mój syn jest dopiero na początku swej akademickiej edukacji, lecz mimo to rozumiem emocje jakie towarzyszą rodzicom w tym etapie wspierania dorosłych już dzieci 😉
    Przygotowałaś z tej okazji jak zwykle piękny tort i gustownie przystrojony stół.
    Życzę radosnego świętowania 🧑‍🎓🎂🍾
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy serdecznie:) Emocje są... dzieci, bez względu na wiek, dla rodziców zawsze pozostaną dziećmi... cieszy każdy ich sukces i przejmuje, choćby najmniejsze potknięcie. Powodzenia w studiowaniu dla syna! Ściskam i dobrego tygodnia życzę:)

      Usuń
  4. Gratulacje dla Syna! :):):) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Draga Ania,
    E minunat cand totul se termina cu bine, chiar si in educatia copiilor! Aplauze fiului si ma inchin voua, parintilor!
    Apoi masa este foarte frumos decorata, tema specifica, eleganta prin simplitate si culoare!
    Si sa nu uit...un tort frumos, delicios cu siguranta... cu centrul vesel asemenea tineretii fiului !
    Imbratisari,
    Mia
    Salutari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mia, serdecznie dziękuję za gratulacje, tak pięknie ujęłaś je w słowa. Pozdrawiam i życzę dobrego tygodnia:)

      Usuń
  6. Gratulacje dla syna i rodziców:)))tort wygląda cudnie:))mój syn też w tym roku został magistrem:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie i oczywiście gratuluję obrony Twojemu synowi Reniu:) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Cudowne wieści :) Gratulacje dla syna i dla Was. Na pewno syn cieszy się, że pomimo jakiś trudności z wyborem kierunku - w końcu trafił na coś co kocha. Życzę mu samych sukcesów życiowych. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu:) Wszyscy cieszymy się, że pomimo wstępnych perturbacji znalazł dziedzinę dla siebie. Wielu młodych ludzi zniechęca się i porzuca studia lub tkwi na byle jakim kierunku tylko dla papierka... Buziaki:)

      Usuń
  8. Szczere gratulacje dla syna i dumnej mamy!
    Pewnie, że to ważne, by dzieci poszły własną ścieżką i były szczęśliwe:)
    A przyjęcie wspaniale przygotowałaś!!! Podziwiam z buzią otwartą! Rewelka stół i tort!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Edytko:) Każde osiągnięcie dziecka cieszy niesamowicie, warto celebrować takie momenty:)

      Usuń
  9. Gratulacje :) świetny pomysł na tort.

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Myślę, że wersja z owocami w środku też byłaby super, np. z borówkami... i o niebo zdrowsza:)))

      Usuń
  11. Gratulacje dla syna ✌️ Tort wspaniały, stół przepiękny. Klasa sama w sobie 👏👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Starałam się, jak mogłam... to z radości, że syn ten etap ma już za sobą... Rządy są, jakie są, nie wiadomo, czy nie wrócą, jak za PRLu "studia za jajka", a jajka coraz droższe...

      Usuń
  12. Tort wygląda smakowicie i bardzo pomysłowy. Foremka faktycznie sprawdziła sie idealnie. Wielkie gratulacje dla syna i dumnych rodziców. Wiem o czym piszesz bo też mam już podwójną magisterkę córek za sobą.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Foremka nietypowa i dużym jej plusem, jest możliwość upieczenia dwóch blatów na jednym poziomie piekarnika. Dwie magisterki, czyli podwójna radość, gratuluję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  13. Dzielę się tym świadectwem z partnerami, którzy walczą w swoich związkach, ponieważ istnieje trwałe rozwiązanie. Mój mąż zostawił mnie i dwójkę naszych dzieci dla innej kobiety na 3 lata. Próbowałam być silna tylko dla moich dzieci, ale nie mogłam kontrolować bólu, który dręczył moje serce. Byłem zraniony i zdezorientowany. Potrzebowałem pomocy, więc poszukałem informacji w Internecie i natknąłem się na stronę, na której zobaczyłem, że dr Ediomo, rzucający zaklęcia, może pomóc ci odzyskać kochanków. Skontaktowałem się z nią i odmówiła za mnie specjalną modlitwę i zaklęcia. Ku mojemu zdziwieniu po 2 dniach mąż wrócił do domu. Więc zebraliśmy się razem iw rodzinie było tyle miłości, radości i pokoju. Możesz również skontaktować się z Dr. Ediomo, potężnym asystentem rozwiązania
    1) odzyskaj swojego byłego chłopaka
    2) Połącz męża i żonę
    3) przestań powtarzać koszmary
    4) Ziołowe lekarstwo na HIV i raka
    5) Potężny magiczny pierścień
    6) talizman na szczęście
    7) Przełamywanie obsesji
    8) Problemy z porodem i ciążą Skontaktuj się z nami przez EMAIL: drediomo77@gmail.com Możesz również Whatsapp +2349132180420

    OdpowiedzUsuń
  14. Po pierwsze - gratulacje dla SYNA! BRAVO!!
    Po drugie jestem pełna podziwu, gdy patrzę na ten tort! Magia!!
    Ściskam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń