26.10.2022

Nawiedzona dynia i Beksiński

Witajcie 
Święto Halloween na dobre już zadomowiło się w naszym kraju. Kiedyś zwalczane,  demonizowane, dziś powszechne i chętnie obchodzone,  ku uciesze zwłaszcza tych  najmłodszych. Osobiście lubię to święto, uważam, że można czerpać z obcej tradycji bez uszczerbku dla własnej. A, że uwielbiam dekorować, więc dla mnie każda okazja jest dobra, by poczynić jakiś mały aranż, czy tematyczne jedzonko. Właśnie... jedzonko, dziś mam propozycję jego oryginalnego podania.   


Nawiedzona dynia jest świetnym pomysłem na halloweenowe party. U mnie dynia "puszcza pawia" z  guacamole. Ale za 'wymiociny" z powodzeniem mogą robić np. hummus lub inne ulubione smarowidło, różnego rodzaju sałatki, czy też dania na ciepło - makaron z sosem lub risotto. Możliwości jest naprawdę wiele, byle konsystencja wsadu dała się łatwo formować. 

Przepis na guacamole
           
Składniki
  • 3 miękkie awokado
  • 2 łyżki soku z limonki/cytryny
  • 2 małe ząbki czosnku
  • szczypta soli
  • opcjonalnie - ostra papryczka chili, pomidorki koktajlowe, kolendra, czerwona cebula              
Przygotowanie
Pozbawione pestek owoce rozgniatamy widelcem na gładką masę, dodajemy sok z limonki, sprasowany czosnek, szczyptę soli i dokładnie mieszamy. Do podstawowej wersji pasty możemy dodać posiekaną czerwoną cebulkę, kolendrę, papryczkę i pomidorki. Guacamole podajemy z kukurydzianymi chipsami lub grzankami. Przerażająco pyszne, polecam!!!

Halloweenowe party

dania na halloween

Skąd Beksiński w tytule posta? Nie tak dawno byłam na znakomitej wystawie jego obrazów.  Od tamtego momentu Beksiński siedzi mi w głowie. Nawet moja nawiedzona dynia tak mi się jakoś skojarzyła, oczywiście wymiar grozy nieporównywalny:)))  O Beksińskim i moich wrażeniach z galerii napiszę w którymś z następnych postów. 


Pozdrawiam cieplutko
         Ania

16 komentarzy:

  1. Bardzo pomysłowo i zabawnie:)))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezentuje się całkiem nieźle, zastanawiałam się, jaką mimikę powinna mieć dynia... chyba do tej czynności powinna być bardziej skwaszona... u mnie trochę taka "elegantka z pawiem" wyszła:))) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. Draga Ania,
    Chiar foarte original ai decort masa! Are tematica de sezon dar e si delicioasa.
    Multe salutari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mia
      Czasem niewiele trzeba, by zwykły posiłek zamienić w ucztę. Gotowanie może być świetną zabawą:) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Aniu, jesteś niesamowita! Pomysł wspaniały na jesienne przyjęcie, zwłaszcza, że "wymiociny" można modyfikować i podać inny wsad ;-)) Bardzo lubię guacamole (tylko zamiast czosnku drobniutko siekam cebulkę), więc przygotowane przez Ciebie jest na pewno przerażająco pyszne i o zgrozo, w tej halloweenowej aranżacji wygląda smakowicie :-))
    Pozdrawiam wieczorową porą - Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anitko:) Internet jest kopalnią inspiracji:))) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Ha ha, apetycznie 😁 Świetny pomysł!!! Uwielbiam guacamole 👌 Beksińskiego nie lubię, w sensie obrazów. Źle mi robią na głowę, są jak sny koszmary. Za to uwielbiałam nocne audycje radiowe jego syna, Tomka. Obaj skończyli strasznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie.. to prawda, o ile syn zaplanował sobie swój koniec, to ojciec chyba nawet w najczarniejszych myślach nie przewidział swojego... Obrazy Beksińskiego są bardzo mroczne, mogą odpychać. Ja uwielbiam jego twórczość, głównie za kunszt i precyzję...

      Usuń
  5. Świetny pomysł z dynią i jej wsadem :) Co prawda nie urządzam imprez z halloween w tle, ale kto wie kiedy pomysł mi się przyda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dynia to fajny pomysł na jesienny stół, bez względu na okazję:) Ściskam serdecznie:)

      Usuń
  6. Twórczość Beksińskiego trochę nastrojem pasuje do halloweenowego święta. Jego obrazy zapadają w pamięć, wzbudzają niepokój a nawet koszmary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jego obrazy są, jak z najczarniejszych koszmarów... groza, śmierć, rozkład...

      Usuń
  7. Goodnight. A few years ago the Halloween party arrived in Spain, the little ones are getting hooked on it and unfortunately that is detrimental to the traditional one that we celebrate these days.
    Your pumpkin with vomit has been great, the effect with the avocado has been very successful.
    Happy weekend.😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Children love Halloween, it's fun for them and the opportunity to eat candies :))) Have a good week😘

      Usuń