5.12.2021

Listopadowe bukiety

Witajcie
W listopadzie moje oko cieszyły już tylko suche bukiety.  W tym roku, przestraszona pierwszymi przymrozkami dość wcześnie uporządkowałam ogród.  W październiku wykopałam wszystkie kwiaty nie zimujące w gruncie, przycięłam te które zimują, uprzątnęłam zieloną masę i tym samym zakończyłam sezon na bukiety z ciętych kwitnących roślinek.  Cóż... pozostaje czekać do wiosny, a w międzyczasie posiłkować się różnego rodzaju martwą naturą.  Listopad należał do suszków, ozdobne czosnki i gipsówka  pochodzą z mojej działki,  natomiast bukiet z gałązek miesiącznicy (zdjęcie 1,2,3) zakupiłam na targu.  Miesiącznica,  potocznie zwana Judaszowymi srebrnikami jest bardzo dekoracyjna ze względu na swoje białe, połyskujące łuszczyny,  które faktycznie wyglądają jak monety...  Taki bukiet obficie obsypany "srebrnikami"  prezentuje się oryginalnie i pięknie wpisuje się w zimowy wystrój wnętrza.  Planuję tę roślinkę wysiać wiosną w moim ogrodzie, podobno jest łatwa w uprawie i mało inwazyjna, a przy tym bardzo ozdobna.

 



Pozdrawiam cieplutko
        Ania

10 komentarzy:

  1. Bukiety z zasuszonych roślinek również wyglądają pięknie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bardzo przyzwyczaiłam się do bukietów, że muszę mieć w wazonie choćby suchego badylka:))) Ale to prawda, są roślinki, które po zasuszeniu nie tracą na urodzie. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Piękne bukiety. Judaszowe srebrniki bardzo efektowne. Ja w takim samym zielonkawym wazonie mam suche hortensje. Mam też szczeć pospolitą i czarnuszkę damasceńską.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ismar:) Mnie też bardzo podobają się srebrniki, chciałabym mieć tę roślinkę w ogródku, szczeć pospolitą kiedyś miałam, pamiętam jej okazałe liście, czarnuszki nie kojarzę, na pewno wygląda pięknie w bukiecie. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Draga Ania,
    Mi se par extrem de decorative asfel de flori uscate. Arat artistic... apoi ultimile doua poze sunt magice!!!
    Imbratisari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mia:) Zasuszone czosnki ozdobne wyglądają dość okazale, bardzo je lubię w bukietach:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Piękne bukiety! Rozglądałam się u siebie za miesięcznicą, ale niestety nigdzie jej nie znalazłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Najszybciej kupisz ją na takim targu, gdzie panie handlują bukiecikami z własnych ogródków, albo w sklepie internetowym z tego typu dodatkami.

      Usuń
  5. Ten czosnek zawsze mnie zachwyca, w każdym wydaniu.

    Uściski Aniu

    OdpowiedzUsuń