14.05.2020

Majowe kwiecie

Witajcie
Aktualnie w moim ogrodzie dominuje zieleń.  Wczesnowiosenne kwiaty już przekwitły,  niektóre, tak jak  krokusy w ogóle  nie zakwitły. Bezśnieżna zima zaszkodziła też żółtym tulipanom, wzeszły marne i jakieś takie skarłowaciałe.  Natomiast szlachetniejsze odmiany tulipanów wyrosły na piękne i  dorodne okazy.


dwukolorowe tulipany

Ogrodową zieleń przełamuje odrobina niebieskiego, ale już wkrótce zabieli się od kwitnącej rogownicy kutnerowatej i goździków pachnących,  zaróżowi od  ulubionej piwonii i wiciokrzewu... A potem stopniowo inne kwiaty będą tworzyć barwne kobierce...




wiosenne kwiaty

ogród wiosną

Uwielbiam swój ogród, a poranny spacer po nim to już u mnie rytuał. Lubię doglądać roślinek i dbać o nie, choć czasem nie jest to łatwe zajęcie.  Zmiany klimatu zaburzają równowagę w przyrodzie.  Letnie susze sprzyjają robactwu. W tamtym roku miałam u siebie inwazję mrówek,  robiły kopce dosłownie wszędzie.  Najbardziej ucierpiały truskawki,  owady bardzo je przetrzebiły. Puste miejsca i międzyrzędzia w tym roku obsadziłam porami.  Gdzieś wyczytałam, że to warzywo jest dobrym towarzystwem dla truskawki, a na dodatek może zniechęcić mrówki. Taki mały eksperyment, zobaczymy, czy okaże się udany... Dzisiaj u mnie od rana pada deszcz, to duża ulga dla roślinek.  Zimni ogrodnicy też byli łagodni, może z wyjątkiem Serwacego. Ten nad rankiem przyniósł delikatny mrozek, ale bez większych szkód dla ogrodu. 


A na koniec mam dla Was bukiet, bo przecież majowe kwiecie, to przede wszystkim bzy lilaki.  Moje były zrywane z krzaczka rosnącego przy polnej drodze.  Najbardziej lubię takie dzikie, drobne, niepozorne, ale pachnące po królewsku!!!

kwitnące bzy

Pozdrawiam serdecznie
         Ania

23 komentarze:

  1. Ania draga,
    O gradina e o minune! O gradina e un rai real!
    Cata frumusete e la tine! Flori superbe, verdeata proaspata!
    Cunosti numele plantei cu frunzele verzi si la mijloc cu alb ? E foarte interesanta.
    Este incantator liliacul cu parfumul sau inconfundabil.
    Imbratisari, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ogród jest cudem, zwłaszcza dla tych, co kochają kwiaty. Roślinka z ozdobnymi liśćmi to funkia (hosta) ale nie pamiętam nazwy odmiany, a jest ich naprawdę dużo. Kwiatki ma niepozorne, ale liście to prawdziwe dzieła sztuki. Pozdrawiam serdecznie i życzę pięknej soboty :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz, w czasie kwarantanny taki przydomowy ogród to fantastyczna sprawa :) Pierwsze dwa zdjęcia przepiękne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) W tym trudnym czasie dobrze mieć zajęcie, a ogród daje mi dużo radości... oprócz wrażeń estetycznych, są również jego wymierne korzyści w postaci warzyw rosnących na grządkach :) Pozdrawiam cieplutko, miłej soboty :)

      Usuń
  4. Z każdym dniem bardziej bujnie, kolorowo i pachnąco. Przyroda dosłownie pędzi, a deszcze, które wreszcie przyszły, pięknie to przyspieszyły :)
    Cudne obrazy z ogrodu.
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agness :) te deszcze były bardzo potrzebne, moja ziemia spijała każdą kropelkę... W marcu, kiedy zaczęłam pierwsze prace na działce byłam przerażona, po zimie miałam tu pustynię... dobrze, że popadało i mam nadzieję na więcej deszczu. Ściskam serdecznie i życzę udanego weekendu :)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia ogrodu, oglądam je i słyszę za oknem piękny koncert ptasi. Coś wspaniałego!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, to masz idealny podkład muzyczny :) Ściskam serdecznie, pięknego weekendu życzę :)

      Usuń
  6. wspaniałe kadry ogrodowe Aniu. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magda :) Te wspaniałe kadry to zasługa deszczu, po nim ogród tak pięknie się prezentuje... Pozdrawiam cieplutko i pięknego weekendu życzę :)

      Usuń
  7. Piękny ogród:)))mój taki raczej dziki,kwiaty w większości w donicach:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Reniu widziałam Twój ogród na zdjęciach, jest piękny, taki dziki, dorodny i bujny... Mój, jak na ogród jest młody i tworzony od podstaw wyłącznie przeze mnie. Pierwszy rok po budowie domu to było wyłącznie sprzątanie i równanie terenu, dopiero potem prace ogrodnicze. Na działce były tylko malutkie brzozy, co roku coś dosadzam, przesadzam, zmieniam i bardzo to lubię :) Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego weekendu :)

      Usuń
  8. Cudownie się zazielenił Twój ogród na wiosnę:-))) Ja w tym roku jak nigdy mam czas by się ogrodem zająć i bardzo mi się to podoba:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anitko :) to prawda czasu jest teraz więcej, i mnie też więcej w ogrodzie, niech chociaż rośliny skorzystają na pandemii :) Pozdrawiam i życzę cudownego weekendu :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Gdzieś kiedyś przeczytałam, że kwiat to uśmiech rośliny... coś w tym jest, bo cieszą oczy i serducho, no i towarzyszą nam przy każdej ważnej uroczystości. Pozdrawiam cieplutko ;)

      Usuń
  10. Piękny ogrod.
    Ja co prawda mam ogród ale praktycznie na niego nie wychodze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi :) Można i tak, wszystko zależy od tego, co kto lubi... Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Piękny ogród. Ja póki co mogę sobie pozwolić jedynie na mały ogródek na balkonie. Właśnie rośnie mi maciejka i maleńkie astry :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na balkonie też można stworzyć przytulną oazę relaksu. Uwielbiam maciejkę i ten jej zapach, który roztacza wieczorem... Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  12. Piękne masz kwiaty, piękne zdjęcia ☺ Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z ogrodem i na pewno będzie w nim sporo kwiatów, bo je uwielbiam. Zauważyłam też, że praca w ogrodzie bywa trudna, ale i odprężająca zarazem. Przynajmniej ja tak czuję. Napracuję się, ale na świeżym powietrzu, wokół zieleni, i jestem zrelaksowana, i tak pozytywnie zmęczona :) Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i życzę, aby Twoja przygoda przyniosła Ci wiele, wiele radości i satysfakcji. Praca w ogrodzie, jak każda praca fizyczna bywa męcząca, ale kwiaty po stokroć wynagradzają to swoim pięknem. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń