26.03.2020

Niezbędnik higieniczny

Witajcie
W Zagajowie zapowiada się piękny słoneczny dzień.  Kiedy tylko temperatura trochę podskoczy  wracam do ogrodu do przerwanych prac. Ostatnie, chłodne dni upłynęły mi głównie na... sprzątaniu.  To typowy okres wiosennych porządków, a teraz z powodu wirusa chyba wszyscy robimy je intensywniej i z dbałością o każdy szczegół.  Pozostając w temacie higieny przedstawiam mój niezbędnik na te trudne czasy.


Antybakteryjny płyn do rąk
Mój preparat jest jeszcze sprzed czasów pandemii (teraz  nieosiągalny) Włoska firma Banale to startupowa firma, która weszła na rynek z zaledwie trzema produktami - maską antysmogową, turystyczną  szczoteczką do zębów i  płynem do dezynfekcji rąk.  Produkty te nie dość, że są praktyczne to przede wszystkim pomysłowo zaprojektowane.  Spray wykonany jest w formie breloka na pasku,  co daje wiele możliwości noszenia go przy sobie.  Płynu wystarcza na 100 użyć, a dołączonego  do niego naboju na 10 doładowań, czyli produkt jest bardzo wydajny.



Banale płyn do dezynfekcji rąk


Odkażacz - u mnie denaturat
Wiem, wiem... nie pachnie fiołkami i nie czyści z siłą wodospadu, ale do odkażania gładkich powierzchni jest idealny.  Nadaje się do dezynfekcji klamek, poręczy, blatów roboczych itp...  Jest tani i skuteczny, a brzydki zapach szybko wyparowuje. Czyszcząc należy zachować ostrożność, założyć rękawiczki i uważać na oczy, gdyż jest to preparat drażniący.



Krem do rąk
Częste i dłuższe, niż zazwyczaj mycie rąk chroni nas przed zarazkami, ale też narusza lipidowy płaszcz ochronny skóry.  Warto  teraz bardziej zadbać o dłonie i wdrożyć odpowiedni  kosmetyk.  Jest wiele dobrych, regenerujących kremów do rąk.  Ja obecnie używam  Nuxe i szczerze go polecam - ładnie pachnie, nawilża i odżywia nie pozostawiając na skórze lepkiej warstwy. Lubię kosmetyki tej marki, bo nie zawierają parabenów ani olejów mineralnych i co najważniejsze - nie są testowane na zwierzętach.

nuxe firma kosmetyczna


Maska i rękawice
Jeśli musimy iść na zakupy - maska ochronna i rękawiczki są niezbędne. Wokół maseczek narosło wiele kontrowersji, czy zabezpiecza osoby zdrowe, czy tylko chorym udaremnia rozsiewanie wirusa? Jeśli okres inkubacji koronawirusa jest długi i początkowo bezobjawowy to chyba lepiej, żeby każdy z nas wychodząc zakładał maseczkę.  Swoją kupiłam, jak tylko usłyszałam o pierwszych chorych w Lombardii. Gumowe rękawiczki też są niezbędne podczas zakupów, ja jednak przeciwna jestem tym jednorazowym ( na sam dźwięk słowa "jednorazowy" mam wizję świata po pandemii, tonącego w  śmieciach, z których większość trafi do oceanów) Zaopatrzyłam się w grubsze rękawice wielokrotnego użytku. Po przyjściu myję ręce ubrane jeszcze w rękawice mydłem, potem rękawice  ściągam, spryskuję denaturatem, suszę i mam  gotowe do ponownego użytku.


Pozdrawiam cieplutko
         Ania

10 komentarzy:

  1. Draga Ania,
    Mi-ar fi placut sa vad un mugur verde in stralucirea soarelui,
    lunca inflorita, cer senin, pregatiri pentru sarbatoarea ce va veni... Deocamdata... vise...da?!
    Acestea sunt secvente importante ale vietii in aceasta perioada grea, desigur. Trebuie sa ne ingrijim fiecare.
    Multe salutari, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mia
      Wiosna przyszła i za chwilę rozkwitnie na łąkach... Ciężko jednak radować się tym w pełni widząc ile ofiar pochłania wirus :( Miejmy nadzieję, że to się wkrótce skończy i nie wróci. Następny post na moim blogu będzie już wiosenny i świąteczny... Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Aniu, bardzo przydatny post. Jeśli już mamy konieczność wyjścia z domu, to przynajmniej zabezpieczenie niech będzie jak największe.
    Ściskam Cię serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, to zbyt poważna sprawa, by ją lekceważyć.
      I ja Cię ściskam, dużo zdrówka :)

      Usuń
  3. Jesteś przygotowana i bardzo dobrze:)))my też bardzo pilnujemy wszystkich zasad...Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jak mogę, przestrzegam wszystkich zaleceń. Tylko izolacja i wzmożona higiena może pokonać to dziadostwo:)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Żaden wirus Ci nie straszny:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie nie lubię haseł, bo kojarzą mi się ze słusznie minioną epoką... ale ostatnio powtarzam wszystkim w kółko "Dbając o siebie - dbasz o innych" :))) I ja pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. ten płyn do dezynfekcji rąk to naprawde ciekawy gadżet. Wszędzie można go mieć przy sobie, nie wyleje się. Szkoda, że jest nieosiągalny. Ja niestety nie zdążyłam się zaopatrzyć w maseczki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, opakowanie płynu jest praktyczne i poręczne zwłaszcza dla osób aktywnych. Mam nadzieję, że kiedy wszystko wróci do normalności produkt będzie znów dostępny. Co do maseczki... jest w sieci wiele fajnych filmików instruktażowych, jak w prosty sposób zrobić ją samodzielnie, może warto spróbować... zawsze to jakieś zabezpieczenie. Pozdrawiam cieplutko i życzę dużo zdrowia :)

      Usuń