31.08.2019

Wakacyjne podróże

Witajcie
Z początkiem sierpnia bawiłam u mojej siostrzenicy w Londynie.  Cóż... Londyn to istna wieża Babel -  mnogość narodowości, języków, stylów ubioru, obyczajów - kolorowe tłumy ludzi, a przy tym wszechobecny chaos, wynikający chyba stąd, że tubylcy trzymają się lewej strony ciągu komunikacyjnego, a przyjezdni prawej 🙃  Ten ogromny, pulsujący, miejski organizm zachwycił mnie od pierwszej minuty, bez wahania dałam mu się ponieść. I choć przed wyjazdem miałam ambitne plany co do zwiedzania, tam na miejscu musiałam je okroić. Tydzień na Londyn to zdecydowanie za mało, przeznaczyłam zatem trzy dni na zobaczenie najważniejszych atrakcji, a pozostały czas podzieliłam między krótkie wypady do małych nadmorskich miejscowości. Mam nadzieję, że kiedyś tu wrócę i wykonam swój plan, może wtedy rusztowanie wokół Big Bena zostanie zdemontowane i dane mi będzie zobaczyć jego urok 😀 W Londynie podobało mi się niemal wszystko....zabytki, architektura, kompleks pałacowy, galerie, przepełnione puby, spacery wzdłuż Tamizy, lunche w Chinatown i przede wszystkim zieleń. Zieleni w Londynie jest naprawdę dużo i jest bardzo zadbana. 



Nie będę pisać o londyńskich atrakcjach, ani dogodnych sposobach poruszania się po mieście, bo to wszystko zawierają przewodniki turystyczne. Od siebie mogę polecić zwiedzanie Londynu dwupiętrowym busem.  Mnie bardzo przypadła do gustu ta dwugodzinna wycieczka z audioprzewodnikiem.  Miejsce na piętrze zapewnia fajne widoki z szerszą perspektywą stolicy.  Z tej formy zwiedzania warto skorzystać najpierw,  zanim ruszymy w miasto.  Ja podróżowałam z megasightseeing - polecam, chociażby dlatego, że są konkurencyjni cenowo w stosunku do innych przewoźników.
















Mam nadzieję, że nie zanudziłam Was fotkami, trochę dużo ich tu wrzuciłam, a i tak okroiłam ile się dało :) 
Pozdrawiam
          Ania
         

4 komentarze:

  1. Aniu, z ogromną przyjemnością odbyłam wycieczkę po Londynie razem z Tobą :D Cudne zdjęcia :))
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agness, bardzo miło mieć takiego fajnego towarzysza podróży...:)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Draga Ania,
    Imi plac calatoriile si sper sa pot vedea si Londra, candva. Ma bucur ca ti-a placut marele oras reprezentativ si ai adus cu tine frumoase amintiri pe care ni le-ai aratat si noua. Sunt convinsa ca e interesanta si foarte frumoasa.
    Momentan ma bucur de zone mai linistite, in natura, petrecand seri de neuitat cu prieteni veseli.
    Te imbratisez, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Londyn jest piękny i wart zobaczenia. Życzę Ci zatem droga Mia abyś miała okazję go zwiedzić. Ściskam serdecznie :)

      Usuń