29.07.2018

Styl marynistyczny w salonie

Witam
Styl marynistyczny jest chyba najbardziej popularnym letnim stylem we wnętrzach.  Nic dziwnego, któż z nas nie lubi nadmorskich klimatów. Szum fal, słona woda, orzeźwiająca bryza działają kojąco i relaksująco, dlatego tak chętnie przemycamy choćby drobne morskie akcenty i detale do naszych domów.  U mnie morskie aranżacje skupiły się głównie w salonie. Sofa dostała dwie nowe poduchy - z motywem koralowca i plaży ( poszewki są marki Apolena ,  starannie uszyte, w ciekawych kolorach i za dobrą cenę - zakupione w bonami.pl) Dominującą barwą w dekoracjach jest oczywiście niebieski i jego odcienie...Są turkusowe świece na kominku, na stole kolekcja pięknych, starych syfonów ze szkła o niebieskawym zabarwieniu, turkusowy lampion w marokańską koniczynkę...trochę szarości, granatu i bieli. 











W tym roku oprócz muszli znalezionych gdzieś, kiedyś na plażach, wprowadziłam na salony coś jeszcze...konar drzewa...i choć nie wyrzuciło go morze, a został przyniesiony z pobliskiego lasu to idealnie wkomponował się w aranżację.  Zanim wniosłam go do domu porządnie oczyściłam myjką ciśnieniową, wysuszyłam, następnie ze szczelin wydłubałam spróchniałą tkankę, pociemniałe miejsca obrobiłam papierem ściernym, sprawdziłam pod kątem drewnojadów, jeszcze raz umyłam i wysuszyłam na słońcu. Przyznam, że efekt końcowy bardzo mnie zadowolił. Konar opleciony sznurem wygląda, jak ze starej rybackiej przystani...więc dorobiłam jeszcze sieć..😁



Pozdrawiam serdecznie
        Ania

1 komentarz:

  1. Ciekawy pomysł na aranżację marynistyczną. Jeśli ktoś lubi takie klimaty to, czemu nie :) Sama wolę bardziej klasyczny wygląd wnętrz i w pastelowych odcieniach. Jeśli chodzi o gotowe projekty to bardzo podoba mi się ten salon kuchnią w stylu hampton https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/salon .

    OdpowiedzUsuń