16.01.2016

Stołówka dla ptaków.

Witam :-)
Szczerze nie lubię plastiku, ale kiedy na jednej ze stron internetowych zobaczyłam karmnik dla ptaków wykonany z butelki PET i zużytej, drewnianej łyżki -  pomyślałam "genialne" i chwilę potem "muszę to zrobić!"
Prostota jego wykonania i funkcjonalność przyćmiła na chwilę moją niechęć do tworzywa. 
Aby skonstruować butelkowy karmnik potrzebujemy:
- butelkę, np. po wodzie mineralnej (musi być sucha w środku)
- drewnianą łyżkę (u mnie dwie, pomalowane i zawoskowane, aby uchronić je przed wilgocią)
- kawałek sznurka
- ziarno dla ptaków
Ostrym nożykiem, bądź nożyczkami wycinamy w butelce, pod niewielkim kątem otwory. Wkładamy w nie łyżkę. Pierwszy otwór musi być trochę większy, aby ziarno wysypywało się z niego stopniowo podczas konsumpcji. Butelkę napełniamy ziarnem, zakręcamy i wieszamy na drzewie. Ja swoją  zawiesiłam dość wysoko, tak, aby stołówka dla ptaków nie przeobraziła się w stołówkę dla naszego kota ;-) 






Pozdrawiam :-)
         Ania

2 komentarze:

  1. Fantastyczna, idę szukać łyżek i butelki. Dobrego dnia. Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło gościć Cię na moim blogu :-)
      A butelkowy karmnik, choć prosty w konstrukcji spełnił swoje zadanie. Ptaszki go polubiły :-)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń