21.04.2022

Migawki z wielkanocnego stołu

 Witajcie kochani
Mam nadzieję, że świąteczny czas upłynął Wam przyjemnie i spokojnie. Moje tegoroczne święta były niestety pod znakiem kichania, chrząkania, łzawienia, osłabienia i wszystkich innych "rewelacji", które zwykle towarzyszą przeziębieniu.  Ale mimo mojej niedyspozycji udało się całkiem sprawnie przygotować święta oraz ich oprawę....  oczywiście z małą pomocą domowników.  


wielkanocne dekoracje

Na stole generalnie królował róż z jednym niewielkim, choć intensywnie żółtym akcentem w postaci baby.  Babka z dodatkiem marchewki to moje nowe kulinarne zauroczenie. Niesamowicie puszysta, delikatnie wilgotna, aromatyczna i bardzo bardzo smaczna. Swój wypiek trochę odchudziłam, czyli cukier zastąpiłam ksylitolem, zrezygnowałam też z lukrowej polewy na rzecz jadalnych bratków z odrobiną kandyzowanej skórki pomarańczowej.  Przepis pochodzi z bloga MojeWypieki, polecam do wypróbowania (tutaj)  
 

babka wielkanocna

ocieplacze na jajka

Pozdrawiam cieplutko
         Ania

25 komentarzy:

  1. Bardzo świąteczny i uroczy:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Reniu, że Ci się podoba... tym bardziej, że nie łatwo być kreatywnym, gdy z nosa leci Amazonka:))) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Ślicznie i bardzo apetycznie u Ciebie Aniu. Urocze kubki z zającami. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, kubeczki zauroczyły również mnie... szkoda, że były tylko dwa. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  3. Lubię takie migawki, a szczególnie spodobały mi sie twoje kubeczki, jestem wielka ich fanką i czasem nie mam juz miejsca by je chowac :) cieszę się że udało mi sie do Ciebie zajrzeć. Twój blog bardzo mnie inspiruje, wiele w nim piekna które jest bliskie mojej duszy. Moje Swieta były bardzo pracowite ale niewiele moge na to poradzic, ale i ty nie byłas w zbyt dobrej formie jak czytam..Zycze Ci w takim razie wiele zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię doskonale... również lubię kubki i często ulegam ich urokowi, z jednej strony mam wyrzuty sumienia, że kupuję, a przecież mam w czym pić... a z drugiej się rozgrzeszam, bo przecież kubek wiadomo kruchy jest i może się stłuc, więc dobrze mieć ich zapas. Kubeczki kupiłam w Tk Maxx:)
      Mnie na święta dopadło jakieś dziadostwo, powaliło i przeczołgało konkretnie... ale już jest w miarę ok. Dziękuję za miłe słowa, są bardzo budujące. Ściskam serdecznie i pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Jak zwykle u Ciebie pięknie i gustownie :) Lunię oglądać Twoje zdjęcia. Tworzysz niezwykle ciepłe wnętrza, az miło się u Ciebie na chwilę rozgościć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te ciepłe, miłe słowa:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Ce minunat decor de paste si primavara ai realizat!
    Bine inteles si apetisant! Farfuriile sunt superbe.
    Un sfarsit de saptamana placut,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mia. Mimo przeziębienia i kiepskiego samopoczucia starałam się, by święta miały ładną oprawę. Pozdrawiam i życzę dobrego tygodnia:)

      Usuń
  6. Mam nadzieję Aniu, że już jesteś zdrowa. Jak zwykle podziwiam Twój gust i smykałkę do wyszukiwania pięknych ozdób.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Powoli wracam do formy, ale nie funkcjonuję jeszcze na pełnych obrotach. Póki co siedzę w domu, plus tego jest taki, że będę mieć czas na nadrobienie blogowych zaległości:) Buziaki

      Usuń
  7. Pięknie udekorowałas stół kwiatami i pięknymi naczyniami. Mnie zauroczyła marchewkowe baba i jej fantastyczne ozdobienie.
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Celu:) Babkę polecam... jest mega smaczna. W tym roku zrezygnowałam z mazurków i innych kalorycznych wypieków. Szukałam czegoś fit i trafiłam na ten właśnie przepis, to był strzał w dziesiątkę - babka smakowała wszystkim:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  8. miałaś przepięknie udekorowany stół:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie udekorowany stół, a babka wygląda baardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu, babkę polecam, jest świetna:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Thanks for sharing those ideas.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  11. Subtelne, wiosenne dekoracje. Podrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Stół wygląda cudownie, te dekoracje są prześliczne :) Zachwycające zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie udekorowałaś stół 🙂 Babka wygląda cudnie i apetycznie oczywiście 🙂🙂

    OdpowiedzUsuń