7.10.2021

Tort dla winiarza

Witajcie 
Za mną dość intensywny weekend.  Tegoroczny zbiór winogron zbiegł się z urodzinami męża. Tak więc część czasu upłynęła na winobraniu, a część na celebrowaniu.  Owoce w tym sezonie ładnie obrodziły, gronka urosły dorodne i soczyste. Co prawda przez deszczowy sierpień miały w sobie mniej cukru niż w latach ubiegłych, ale mam nadzieję, że pomimo tego - efekt końcowy przerobu będzie zadowalający. 





Po zbiorach przyszedł czas na w pełni zasłużony relaks przy kawce i urodzinowym torcie.  By pozostać w winnych klimatach dekorację tortu zrobiłam z kiści i zielonej gałązki latorośli.   Przepis na ciasto zaczerpnęłam z bloga MojeWypieki (tutaj)  Tort wyszedł rewelacyjny w smaku i choć nie przepadam za białą czekoladą, ten jadłabym i jadła...  Zamiast alkoholem biszkopt nasączyłam wodą z sokiem z cytryny, a  truskawkową frużelinę zastąpiłam świeżymi malinami. Lekko kwaskowy smak biszkoptu i późnych malin idealnie złagodził nachalną, mleczną słodycz białej czekolady.  Pychota!!!


Trzymajcie się cieplutko, pozdrawiam
           Ania

13 komentarzy:

  1. Tort wygląda pięknie:)))wszystkiego najlepszego dla Twojego męża:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za życzenia, przekażę mężowi:)
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Draga Ania,
    Cata frumusete in pozele tale, bogatie de asemenea!
    Cred ca toata lumea a fost fericita cu asa un tort...
    Sotul tau merita asta intro asemenea zi!
    Cele mai calde urari pentru voi,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mia
      Dziękuję za miły komentarz. Tort smakował wszystkim, zniknął z patery błyskawicznie:)))) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Wygląda mega apetycznie (i winogrona i tort) :) Sto lat dla męża!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort wyszedł bardzo smaczny, delikatny i nieprzesłodzony. Dziękuję za życzenia dla męża:)

      Usuń
  4. Takie domowe torciki są najlepsze:-)) Uwielbiam:-))) Wszystkiego najlepszego dla męża:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, te kupne są perfekcyjnie zrobione, ale dla mnie często za słodkie i maślane:) Za życzenia dziękuję w imieniu męża:) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. jaki pyszniutki:) sama bym go zjadła:D u nas też urodzaj winogron!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten urodzaj mile mnie zaskoczył, po późnej i raczej chłodnej wiośnie spodziewałam się marnych zbiorów, a tu proszę... piękne, dorodne gronka - było co zbierać! Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. u nas tak samo:D jeszcze tyle winogron nie widziałam...

      Usuń
  6. Pięknie prezentuje się ten tort :)
    Zdjęcia winogron rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz:)
      Pozdrawiam i życzę dobrego weekendu:)

      Usuń