12.03.2019

Wiosenne porządki

Witam serdecznie
Marzec z każdym dniem przybliża nas do wiosny. Co prawda, tam gdzie mieszkam jeszcze jej nie widać, ale za to słychać...głośno i wyraźnie ;) Słychać ją w ptasich śpiewach, trelach i jazgotach. A cały ten powietrzny rejwach dzieje się z powodu gniazd, ich budowy bądź udoskonalania, sprzątania, upiększania, zabezpieczania, naprawiania...Tak więc w marcu wszystko kręci się wokół gniazda. To dobry czas, aby i nasze pielesze odświeżyć po zimie, wysprzątać, przearanżować, wpuścić trochę powietrza, światła i dobrej energii. Jednym słowem, czas na wiosenne porządki!



Aby sprzątanie nie było zbyt męczące i czasochłonne, warto odpowiednio się do niego przygotować. Ostatnio nabyłam w Tchibo kilka fajnych, pomocnych gadżetów. Sprawdziłam je, są godne polecenia, dlatego dzisiejszy post poświęcam właśnie im, domowym pomocnikom...


Silikonowa nakładka odkamieniająca na kran.
Jest naprawdę świetna, pozwala usunąć kamień z perlatora bez odkręcania kranu, oszczędzając przy tym czas i niejednokrotnie nerwy :))) Wystarczy napełnić nakładkę octem, nasunąć na kran i pozostawić na kilka godzin. U mnie ocet dokładnie wyczyścił sitko i zakamienione ujście wody.  Zamiast octu można użyć środka odkamieniającego, ja stosuję ten pierwszy ze względu na środowisko i przydomową oczyszczalnię. Agresywna chemia powoduje masowe obumieranie czyszczącej kultury bakteryjnej.




Organizer na papier prezentowy i inne artykuły dekoracyjne.
To gadżet dla wszystkich mających bzika na punkcie pakowania i przyozdabiania prezentów. Ładny, pojemny i praktyczny, pomieści rolki papieru, kokardki, wstążki i inne bibeloty, bez ryzyka zgniecenia. Oczywiście główną zaletą dla mnie jest fakt, że wszystkie te akcesoria zdobnicze, w końcu znalazły się w jednym miejscu!




Szczotka do czyszczenia żaluzji.
Jest lekka i bardzo poręczna. Jednym posunięciem wyczyścimy dwie listwy z góry i z dołu. Można czyścić na sucho i mokro. Nakładka jest z fajnego, higroskopijnego materiału typu frotte i nadaje się do prania w pralce.



I to tyle w temacie sprzątania...
A jak u Was wyglądają wiosenne porządki? Wykonujecie je samodzielnie, czy raczej zlecacie komuś z zewnątrz? A może macie jakieś swoje wypróbowane patenty na sprzątanie, którymi chcielibyście podzielić się w komentarzach?

Zapraszam i pozdrawiam cieplutko
       Ania
   

3 komentarze:

  1. Faktycznie, wiosna skłania do porządków. U mnie rewolucja w szafach i kredensach ze szkłem :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem życzę udanych rewolucji :) u mnie porządki w szafie i witrynie ciągle na liście "do zrobienia" Pozdrawiam serdecznie i lecę do Ciebie na bloga...widziałam krokusy...czyżby już zakwitły?

      Usuń
  2. Nienawidzę porządków :-(. Między innymi dlatego zdecydowałam się skorzystać z pomocy domowej. Obecnie, usługa sprzątania nie jest zbyt droga - na pewno nie jest już przeznaczona wyłącznie dla bogaczy jak to było jeszcze jakiś czas temu.

    OdpowiedzUsuń