28.11.2018

Rozgrzewająca herbata z rozmarynem i pieprzem

Witajcie 
 Zanim wciągnie mnie szaleństwo świątecznych przygotowań zapraszam na posta w jesiennym jeszcze klimacie, choć już z małym zimowym akcencikiem w postaci mikołajowych czapeczek z Kika :)))  Listopad powoli dobiega końca...to ulga dla wielu, bo to często miesiąc pierwszych smuteczków i ogólnej drętwoty...Ja nie narzekam, dla mnie to czas, kiedy kończę wszelkie prace ogrodowe i mogę oddać się innym moim pasjom. Nadrabiam książkowe zaległości, odnawiam zakupione i skrzętnie gromadzone w szopie starociowe skarby :) planuję i poszukuję sprzętów do mojego wciąż w pełni nie umeblowanego domu na wsi...A jesienne wieczory są tak dłuuugie, że mam też czas na zwykłe celebrowanie chwili i odpoczynek w domowych pieleszach z pyszną herbatką i ciasteczkiem własnego wypieku :)



Przepis na ciasteczka
- 230 g mąki orkiszowej białej
- 40 g mąki ziemniaczanej lub ryżowej
- 180 g zimnego masła pokrojonego w kawałki
- 80 g cukru pudru (u mnie zmielony na puder ksylitol)
- łyżka cynamonu
- szczypta soli
Postępujemy jak z każdym kruchym ciastem, czyli sprawnie zagniatamy na stolnicy wszystkie składniki, aż do połączenia.  Kulę ciasta schładzamy przez pół godziny w lodówce. Następnie, podsypując mąką,  rozwałkowujemy na grubość ok. 4 mm, wykrawamy ciasteczka i pieczemy na blasze w temperaturze 180 stopni przez około 13 do 17 minut (do zarumienienia) Przed włożeniem do piekarnika możemy ciasteczka posmarować żółtkiem rozbełtanym z dwiema łyżkami mleka :) Studzimy na kratce...Foremki w kształcie listków i Buddy kupiłam w sklepie garneczki.pl 



 



Przepis na herbatę
- czarna herbata sypka bądź w torebkach
- gałązka świeżego rozmarynu (jedna na kubek)
- parę ziaren czarnego pieprzu
- kawałek pomarańczy lub grejpfruta
- miód lub sok z malin
Herbatę parzymy razem z rozmarynem i delikatnie utłuczonym, wręcz tylko rozpołowionym w moździerzu pieprzem. Ilość pieprzu zależy od indywidualnych upodobań, ja lubię, jak jest wyczuwalny, wtedy fajnie współgra z nutą rozmarynu. Do kubka wkładamy kawałek pomarańczy lub grejpfruta. Jeśli cytrus jest nie woskowany, proponuję go dobrze umyć i zostawić w skórce. Możemy wtedy wbić w niego parę goździków. Napój dosładzamy wg upodobań miodem lub sokiem z malin.  To moja ulubiona herbata, świetnie rozgrzewa i ma głęboki, mocny smak. Polecam :) 

 





Pozdrawiam cieplutko
         Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz