31.05.2018

Zniechęcić komara

Witajcie
Tegoroczny maj jest wyjątkowo piękny. Rozpieszcza nas pogodą...słońca daje aż w nadmiarze, co powoduje szybką i obfitą wegetację roślinek. W moim ogrodzie kwitnie prawie wszystko na raz, dosłownie eksplozja barw, kształtów i aromatów. Chciałoby się spędzać, jak najwięcej czasu na zewnątrz, by móc napawać się tym cudem natury...Ale jest taki rodzaj owada, który zdaje się być stworzony tylko po to, by uprzykrzać nam relaks w plenerze. Oczywiście chodzi mi o komary, ci mali krwiopijcy potrafią być bardzo uciążliwi. Staram się chociaż taras wyłączyć spod ich aktywności. Zakupiłam komarzyce, czyli roślinki odstraszające swoją wonią komary. Mam nadzieję, że kiedy się rozrosną stanowić będą swego rodzaju barierę ochronną wzdłuż tarasu. Ostatnio testowałam też miksturę, której nie znoszą komary i powiem, że nawet jest skuteczna. Przepis na nią znalazłam oczywiście w internecie.




Specjalnie pod tę miksturkę wykonałam tackę, tak by słoiczki z nią, oprócz swojej praktycznej funkcji mogły też zdobić taras. Podstawka to pudełko ze sklejki po "Krakowskich Ciasteczkach" pomalowane i ozdobione motywem owada ( owadzie szablony kupiłam kiedyś w sklepie dla plastyków, jak to nigdy nie wiesz, co, gdzie i kiedy się przyda 😉)




Aby wykonać ten naturalny środek odstraszający komary potrzebujemy:
- słoiki
- 10 kropel olejku z eukaliptusa cytrynowego
- 10 kropel olejku z trawy cytrynowej
- jedna pokrojona w plastry cytryna
- jedna pokrojona w plastry limonka
- gałązki rozmarynu (przynajmniej dwie na słoik)
- świeczki podgrzewacze
Do słoików wkładamy po kilka plasterków cytryny i limonki oraz gałązki rozmarynu. Następnie wlewamy wodę do 3/4 pojemności słoika, dodajemy krople wybranego olejku (olejków nie mieszamy) i zapalamy świeczkę. 





 Po chwili poczujemy piękny, ziołowo-cytrusowy aromat, oczywiście dla nas piękny, bo dla komarów obrzydlistwo. Ale przecież o to chodzi, by zniechęcić intruza. Polecam takie słoiczki do ogrodu, na balkon, taras, wszędzie tam, gdzie chcemy chwilę posiedzieć,  niekoniecznie w towarzystwie brzęczącego komara 😁

Ściskam
        Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz