7.04.2017

Żurek w trzech odsłonach

Witam serdecznie
W końcu udało mi się zmobilizować do świątecznych porządków i tak odkurzając kuchenne szafki odkryłam w nich parę zapomnianych drobiazgów, między innymi patery do jajek 😃 Leżały sobie wciśnięte w kąt, zapomniane, niektóre jeszcze z cenami, chyba z zeszłorocznej wyprzedaży 😉 Ech, życie na dwa domy - nigdy nie wiem - co, gdzie?  Dobrze, że znalazłam je teraz, przydadzą się podczas Świąt Wielkanocnych, kiedy to jajko jest numerem jeden w menu. Może zaserwuję jaja faszerowane, albo gotowane do żurku i podane osobno... I tak na szybko, jako przerywnik w sprzątaniu zaaranżowałam trzy propozycje podania żurku z wykorzystaniem "odnalezionych"pater. Użyłam zasobów z moich kuchennych szafek. Z rzeczy nowych, kupionych na święta jest tylko srebrny królik z Home and You i drewniana forma do masła w kształcie baranka z garneczki.pl   Zdjęcia nie są najlepszej jakości, robiłam je telefonem....  W roli żurku występuje zupa krem z selera i gruszek... A oto moje aranżacje 😀

Rustykalna




Klasyczna




Glamour



Która odsłona żurku podoba Wam się najbardziej?

Pozdrawiam i życzę duuuużo słońca 🌞
        Ania

11 komentarzy:

  1. Glamour chociaż rustykalna też ma swój urok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze myślałam, że błyszczące dodatki bardziej pasują do bożonarodzeniowych dekoracji, ale przecież Wielkanoc też może błyszczeć :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pierwsza :)
    Zaciekawiłaś mnie tą zupą z selera i gruszek :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zupa prosta, jak barszcz :) dwa spore selery korzeniowe pokrojone w kostkę podsmażam w garnku na odrobinie oliwy, zalewam wodą, gotuję do miękkości, dodaję dwie niesłodkie, pokrojone gruszki, gotuję jeszcze chwilkę, potem całość blenduję i doprawiam do smaku, można zabielić jogurtem naturalnym, aha w oryginalnym przepisie dodaje się jeszcze na koniec pokruszony ser pleśniowy :) dla zaostrzenia smaku :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Rustykalna uwielbiam takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Urzekła mnie druga wersja - dziś już ciężko o taką zastawę... Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabryka Porcelany Książ...niestety już nieistniejąca :( bardzo lubię ten serwis. Pozdrawiam cieplutko i życzę Radosnych Świąt

      Usuń
  5. Rustykalna i klasyczna to moje typy :)
    Uściski wiosenne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałych i pogodnych Świąt Wielkanocnych, chwil przepełnionych wiarą i miłością, a także zawsze radosnego i wiosennego nastroju.<3

    OdpowiedzUsuń