24.10.2024

Domostan = Dobrostan

Witajcie♥︎♥︎♥︎
Dzisiaj zapraszam Was na małą wycieczkę po moim wiejskim domku. Już z początkiem miesiąca zmieniłam w nim wystrój z letniego na jesienny, ale jakoś nie było czasu żeby te zmiany obfotografować. Zresztą nie było też czasu, by porządnie zanurzyć się w te jesienne pielesze. Ostatnie weekendy upływają mi w całości pod znakiem prac polowych.  Piękna pogoda sprzyja aktywności na zewnątrz, a u nas w tym okresie tych aktywności jest aż nadto - winobranie, oporządzanie warzywnika, czyszczenie rabatek, donic tarasowych oraz niekończące się grabienie liści... Ale kiedy uporam się już z ogrodem to z przyjemnością oddam się bumelanctwu pośród tych wszystkich domowych umilaczy.   

Żeby w kontrze do jesiennej słoty (która nas nie ominie i przyjdzie wcześniej, czy później... ) wyczarować w domu przytulny klimacik nie potrzeba wcale wiele. Parę świec czy lampionów, miękkie poduchy, ciepły kocyk, bukiet lub stroik z darów natury - niby drobnostki, ale mają wielką moc wpływania na nasze samopoczucie...  Czasem te drobne zabiegi wokół są  najlepszym antidotum na jesienną chandrę.  Akurat ja jestem jesieniarą i nie odczuwam z powodu tej pory roku spadku nastroju,  wręcz odwrotnie - cieszę się na te wszystkie długie wieczory, kiedy będę mogła w końcu nadrobić czytelnicze zaległości. 

Żal mi jedynie bukietów, przez cały ogrodniczy sezon są one u mnie głównym elementem dekoracyjnym wnętrz... Te na zdjęciu poniżej to już zapewne ostatnie świeże kwiaty w wazonach.  Nawet najwytrwalsze rośliny moich rabat - kosmos i werbena - kończą powoli swoją wegetację. Hortensje zaś zmieniają kolor, brązowieją i przechodzą płynnie w stan hibernacji. Cóż, przyroda pomalutku udaje się na zasłużony wypoczynek...

Jesień zagościła też na talerzach... spaghetti z sosem borowikowym to danie, które cieszy się w mojej rodzinie dużym powodzeniem. Prawdziwki pochodzą co prawda z Kleparza, ale młody, aromatyczny koperek prosto z mojego ogródka:) Uginające się od warzyw stragany to chyba największy atut jesieni, korzystajmy z jej darów ile się da🍁🍁🍁


Pozdrawiam cieplutko
         Ania

17 komentarzy:

  1. Bardzo przytulny domek. Chętnie wypiła bym kawę z tobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz:) Dzieli nas ponad 400 km, ale oczywiście zapraszam serdecznie, choćby tylko i na wirtualną kawkę... Pozdrawiam i życzę przyjemnego weekendu:)

      Usuń

  2. You have a hand for beautiful decorations. The candle holder with the lantern flower looks very nice. The violet bouquet is a highlight, beautiful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I really like decorating, it's an activity that gives me relaxation and a lot of joy :) Autumn bouquets have magic and nostalgia for the passing season... Have a beautiful weekend!

      Usuń
  3. Ja też bardzo lubię jesień, ale tylko do listopada i przestawienia czasu, potem to już tylko wegetuję.:))
    Bardzo ładnie przygotowałaś domek na jesienne wieczory, masz też super kuchnię.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W listopadzie zaczynam powoli planowanie i przygotowywanie do świąt, więc u mnie jest znośnie, a nawet całkiem ekscytująco:) Choć zmiana czasu i mnie wybija trochę z rytmu, zawsze potrzebuję kilku dni, by się przestawić na czas zimowy... Niepotrzebny to zabieg wg mnie i mam nadzieję, że odejdziemy od niego kiedyś.
      Pozdrawiam Celu i życzę udanego weekendu:)

      Usuń
  4. Też jestem jesieniarą i lubię te klimaty. Piękne masz poszewki na poduszkach i w ogóle Aniu zadbałaś o każdy szczegół.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale mnie to nie dziwi... najwięcej jesieniar jest w grupie dziewczyn kochających książki:) Kolory i wzory poduch dobrałam tak, że kiedy siadam na sofie czuję, jakbym dawała nura w jesień:))) Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego weekendu, buziaki😘

      Usuń
  5. Very cozy and beautiful home. Wonderful Post! Have a great day!
    Rampdiary 

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your nice comment :) Have a great weekend!

      Usuń
  6. Piękny jesienny klimat stworzyłaś w domu :) Cieszy mnie, że teraz jest tak duży dostęp do tego typu dekoracji. Pamiętam, że kiedy byłam dzieckiem nawet zwykła dynia była egzotyczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się dostosować wnętrza do widoku za oknem:) Teraz półki uginają się od bibelotów i wnętrzarskich dodatków, ale też dużo jest wśród nich kiczu... Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Mega klimatyczne wnętrze domku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odkąd nie ma mojego taty nie jadam grzybków z lasu i aż mi to twoje spaghetti zapachniało!
    Domek i bukiety śliczne, jesienniarą nie jestem i już pewnie mi to nie grozi, ale doceniam cud jesiennych barw.
    Pozdrawiam serdecznie Aniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo miłe i przytulne miejsce:)))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie u Ciebie. Bije spokój z tego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń