28.02.2023

Makaron z pieczonym łososiem

 Witajcie kochani
W ostatnich tygodniach moje okno żywieniowe funkcjonowało na mocno poluzowanych zawiasach:)  Cóż, w tym roku rozpasanie świąteczne ciągnęło się u mnie ciut przydługo.  Najważniejsze, że w końcu udało się wskoczyć na właściwe tory i wrócić do starych, zdrowych nawyków.  Z tej okazji prezentuję szybki i łatwy przepis na pyszny, pożywny makaron z łososiowym musem.  Przepis znalazłam  na youtubowym kanale Casa  Pappagallo /tutaj/  Oczywiście trochę go zmodyfikowałam pod siebie.  Unikam smażeniny, więc zamiast smażyć łososia tak, jak jest w oryginalnej recepturze,  po prostu go upiekłam. 

Składniki na 2 osoby

  • 200 - 250g makaronu typu penne (rurki)
  • 250 - 300g świeżego łososia
  • dwie do trzech garści pomidorków koktajlowych
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa
  • świeża bazylia
  • sól, pieprz 

Przygotowanie
Łososia myjemy, osuszamy papierową ściereczką i pieczemy w piekarniku w temp. 200° przez ok. 20 min.  Pomidorki kroimy - mniejsze na pół, większe na ćwiartki. W międzyczasie wstawiamy wodę na makaron. Na dużej patelni podgrzewamy oliwę wraz z czosnkiem, dodajemy pomidorki, odrobinę solimy i dusimy do miękkości. Upieczonego łososia pozbawiamy skóry i dzielimy na pół. Mniejszą część pomidorków i połowę łososia odkładamy na talerz. Drugą połowę ryby oraz pozostałe pomidorki wraz z częścią oliwy z patelni wkładamy do blendera, doprawiamy pieprzem, solą i ucieramy na gładką masę. Powstały mus przekładamy z powrotem na patelnię, jeśli jest zbyt gęsty możemy podlać go odrobiną wody spod makaronu. Następnie dodajemy ugotowany i odcedzony makaron, delikatnie mieszamy tak, by sos równomiernie pokrył rurki. Na talerzu porcje dekorujemy pozostałymi kawałkami łososia i pomidorkami. Całość posypujemy posiekaną, świeżą bazylią... Smacznego!!! 



Pozdrawiam cieplutko
         Ania

23 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie i pewnie tak smakuje. Makaronu jeść nie mogę, ale łososia czemu nie 😉 pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczony łosoś, skropiony cytrynką z chrupiącą, zieloną sałatą - mniam, jest pyszny... uwielbiam. Moje jelita też nie lubią wielu mącznych potraw, unikam chleba, bułek, drożdżówek, pierogów... ale makaron mi służy, oczywiście - świeżo gotowany, al dente z dużą ilością ziół i dobrej oliwy. Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Na pewno bardzo smaczne:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja ostatnio jadam makaron z pomidorami lub ze śmietaną i zieloną pietruszką. Jakoś nic więcej nie potrzebuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pomidorowym sosem - to moja ulubiona wersja makaronu, ale najczęściej robię go latem, gdy zaczyna się sezon na świeże pomidory:)

      Usuń
  4. Co prawda robię czasem jakieś makaronowe wariacje z dodatkiem łososia i pomidorków, ale na pomysł ze zmiksowaniem kawałka ryby jeszcze nie wpadłam. Brzmi interesująco, na pewno wypróbuję ten patent :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę Ci zdradzić że w podobny sposób robię makaron z tuńczykiem. Rybą w słoiku zastępuję łososia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasty bardzo często goszczą na moim stole, więc znam mnóstwo receptur na ich przygotowanie. Także używam tuńczyka w oliwie ze słoiczka, ale raczej w kawałkach, z odrobiną anchois, zielonego groszku i gotowej pomidorowej passaty. W tym przepisie fajne jest to połączenie miękkich, duszonych pomidorków z delikatnym, ale suchym mięsem łososia... wg mnie idealnie się uzupełniają:) Polecam:)

      Usuń
  6. Wygląda pysznie!
    Ja coś nie mogę wskoczyć w zdrową dietę... Może kiedyś się uda;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie stosowałam żadnych diet, z czasem zauważyłam co mi służy, a co nie... i na tych spostrzeżeniach opieram swój "zdrowy' tryb żywieniowy:)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy przepis. Uwielbiam makaronowe kombinacje z rybą i innymi dodatkami. Przepis zapisałam i będę testować. Dziękuję!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi i wygląda bardzo zachęcająco. Może się skuszę na przygotowanie np. na kolację. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. It both sounds and looks like a very inviting place.
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdrowo i pożywnie. Wykorzystam Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. It looks delicious. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń