20.02.2020

Wiedeński Naschmarkt

Witajcie
Dziś zapraszam Was na najbardziej popularne wiedeńskie targowisko.  Naschmarkt to plac składający się z ok. 120 stoisk oraz  licznych knajpek,  usytuowany praktycznie w centrum miasta,  tuż przy stacji metra, czyli z dobrym dojazdem i oczywiście mający swój niepowtarzalny klimat.  Imponujące jest bogactwo i różnorodność artykułów, które klientom oferuje to miejsce.  Od egzotycznych owoców i warzyw, wymyślnych słodyczy,  czy deserów z różnych stron świata poprzez regionalne wyroby wysokiej jakości aż do wyjątkowych skarbów morza, takich jak bottarga czy złoty kawior.  Wszystko świeże, ładnie wyeksponowane, zachęcające do kupna...  Ciekawostką dla mnie były kolorowe sery (na zdjęciu poniżej) Przyznam, że nigdzie wcześniej nie widziałam  tego typu produktu, jednak nie odważyłam się go kupić, bo barwy wydały mi się jakoś mało "apetyczne"

targi Wiednia


jarmarki Wiednia

Naschmarkt to jedna z atrakcji Wiednia, którą warto zaliczyć. Ja choć w latach 90 - tych mieszkałam jakiś czas w Wiedniu,  to dopiero ostatnio, przy okazji mojej grudniowej wizyty odwiedziłam ten targ.  Być może podczas mojego pomieszkiwania tutaj - targowisko nie było tak popularne, a może było, tylko  mnie - dziewczynę z szarego, postkomunistycznego kraju - interesowały bardziej ekstrawaganckie butiki i kolorowe centra handlowe...


Najlepszym dniem na odwiedzenie targu jest sobota,  bo wtedy na placu obok odbywa się pchli targ, tzw. Flohmarkt, gdzie pośród licznych bibelotów, staroci i rzeczy nietypowych można znaleźć prawdziwe perełki.  To raj dla szperaczy i miłośników przedmiotów  z duszą.  Uwielbiam takie miejsca!


jarmarki Wiednia


A na koniec mały,  tłustoczwartkowy akcent. Wczoraj robiłam faworki.  Wyszły takie dobre, że  nie mogłam się im oprzeć,  zjadłam zatem partyjkę świeżutkich, cieplutkich i aromatycznych. Tak że tego... u mnie w tym roku tłusty czwartek zaczął się już w środę 😁


Pozdrawiam serdecznie
         Ania

10 komentarzy:

  1. Draga Ania,
    Lucruri interesante de vazut in piata, la Viena.
    Plancintelele rasucite sunt apetisante!
    Imbratisari, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo ciekawych rzeczy skrywa ten targ, a stoiska, aż uginają się od przysmaków z różnych stron świata. Droga Mia pozdrawiam i życzę pięknego weekendu :)

      Usuń
  2. Ten targ staroci jest rewelacyjny. Serdeczności Aniu.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak jest rewelacyjny, mąż musiał mnie siłą stamtąd wyciągać :)))) Kiedy zobaczyłam te piękne lale od razu pomyślałam o Tobie i Twojej kolekcji. Ściskam serdecznie :)

      Usuń
  3. Fantastyczne miejsce:))bardzo lubię wszelakie jarmarki:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam takie miejsca, mogłabym chodzić i szperać cały dzień, w takich miejscach tracę poczucie czasu. Pozdrawiam cieplutko Reniu i pięknego weekendu życzę.

      Usuń
  4. Wspaniałe miejsce :) uwielbiam takie targowiska, mają swój klimat.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię odwiedzać takie miejsca. Kiedy planuję jakiś wyjazd, zawsze robię rozeznanie, czy jest tam jakieś lokalne targowisko... Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Warto odwiedzić, faworki wyglądają pysznie☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, w takich miejscach można znaleźć fajne, nietuzinkowe rzeczy. Faworki długo nie wyglądały :D bo zniknęły błyskawicznie. Pozdrawiam cieplutko ;)

      Usuń