19.02.2021

Zielony start

 Witajcie
Ostatnio moje myśli zaczynają coraz intensywniej  krążyć wokół roślin. Niestety na zewnątrz nie mogę ich jeszcze materializować, ogród przykryty grubą,  śnieżną pierzyną  śpi snem głębokim, co innego w domu. Tutaj wegetacja już ruszyła, roślinki po zimowym okresie spoczynku wypuszczają młode pędy i przyrosty.  Pierwsza  wystartowała u mnie szeflera,  inne też powoli idą w jej ślady.  Luty to najlepszy czas, by zadbać o domowy zieleniec.  Teraz przesadzamy te kwiaty, które "wyrosły" ze swoich doniczek, innym uzupełniamy lub wymieniamy  wierzchnią warstwę gleby na świeżą, a przede wszystkim zaczynamy zasilać nawozem.  Do nawożenia używam tylko organicznych środków, już dawno zrezygnowałam z chemicznego "pędzenia" roślin.  Użyźnianie gleby, z której czerpie potem roślina wydaje mi się właściwszym i zdrowszym  sposobem wspomagania jej wzrostu. 

Botanic style

Ze wszystkich moich roślinek w najgorszej kondycji po zimie były storczyki.  Przeszły zatem gruntowny zabieg pielęgnacyjny, czyli przycięcie wyschniętych korzeni, pożółkłych i uszkodzonych spodnich liści oraz wymianę podłoża.  Cały czas szukam dla nich ostatecznego miejsca w domu. Bardziej pasują mi do współczesnego wnętrza lub pałacowego wystroju niż do domku na wsi... Ale  może to kwestia trafionych  osłonek i odpowiedniego zaaranżowania. Kochani, a czy Wasze domowe roślinki, czują już nadchodzącą wiosnę?

Przesadzanie storczyków

Pozdrawiam cieplutko
         Ania

27 komentarzy:

  1. U mnie nie ma w domu ani jednej rośliny, jednak lubię popatrzeć na nie u innych :) U mnie wiosnę tylko czuć po tym, że znowu porządkuję szafy (mąż robi mi nowe regały, więc będę mogła powyciągać książki z różnych zakamarków).
    Ściskam Cię ciepło Aniu, buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, każdy otacza się tym, co lubi i to jest piękne. Domy po części odzwierciedlają naszą osobowość... dlatego Ty potrzebujesz nowych regałów na książki, a ja doniczek :)))) Buziaczki przesyłam serdeczne;*

      Usuń
    2. Hihi, masz rację Aniu - otaczam się tym co kocham. Jednak rośliny też kocham, ale mam alergię, dlatego w domu nie trzymam ani jednego kwiatka i nie dostaję ich na urodziny.
      Buźka

      Usuń
  2. Ja ostatnio zafascynowałem się tym tematem, w pokoju mam maleńką żyworódkę i krzaczek skrzydłokwiatu. Domowe roślinki wymagają dopieszczania, super, że się nimi tak opiekujesz.
    Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Skrzydłokwiat to wspaniały oczyszczacz powietrza, a do tego pięknie kwitnie. Żyworódka to śmieciuszka, ale też wygląda pięknie. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Ania, du kümmerst die wirklich sehr gut um deine Pflanzen. Ich habe keine Orchideen, daher wusste ich gar nicht, was sie alles brauchen.
    Auch hier liegt noch Schnee, aber langsam schmilzt er.
    Alles Liebe
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liebe Elisabeth
      Ich mag Pflanzen und ich mag sie pflegen. Ich habe meine Orchideen zum ersten Mal neu gepflanzt, ich hoffe, sie werden besser :) Grüße

      Usuń
  4. U nas w domu niewiele roślinek:)nie mam niestety do nich ręki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewiele roślinek, ale wiele innych cudownych rzeczy w Twoim Skanseniku. Reniu, ja miłość do roślin odziedziczyłam po mamie... jeszcze nie zdarzyło mi się wrócić z mojego rodzinnego domu bez jakiegoś badylka do ogródka lub doniczki:))) Takie nasze małe niegroźne skrzywienie:))) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Aniu, pięknie pielęgnujesz swoje roślinki, a one odwdzięczają się! W moim "małpim gaju" trwa wiosenne przebudzenie... Ruszyły hoje, monstery, chamedora i areka, zakwitły też fiołki. Cieszy mnie to bardzo, bo i moje serce rwie się do wiosny, dlatego w tym sezonie już żaden zimowy post nie zagości na blogu!
    Serdecznie pozdrawiam i życzę pogodnej niedzieli :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna tuż, tuż... U mnie jeszcze hałdy śniegu, ale dodatnia temperatura topi go dość szybko. W ogrodzie spod śniegu gdzieniegdzie wyłaniają się prymulki, a i forsycja ma nabrzmiałe już pąki... Wiosna to radość, a ona teraz tak wszystkim potrzebna. Ściskam serdecznie:)

      Usuń
  6. W tym zimowym anturażu rośliny domowe dają namiastkę ogrodu i ciepła.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Celu, roślinki w domu to samo dobro:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. Ja też ostatnio częściej myślę o tym by zacząć przesadzać roślinki bo np monstera prosi się o większą doniczkę. Jeśli chodzi o storczyki to musiałabym im zafundować podobną terapię:-) Nie przepadam za tymi kwiatami, a najczęściej dostaję je w prezencie i mam ich troszkę:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie identycznie, wszystkie storczyki, oprócz miniaturek (te kupiłam sama) dostałam jako prezenty. Chyba były od serca, bo rosną jak szalone... musiałam im przyciąć korzenie:))) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  8. jeju roślinki dają niesamowitą aurę w mieszkaniu:) taka natura na wyciągnięcie ręki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zieleń w pomieszczeniach nie dość, że wygląda pięknie to też poprawia jakość powietrza... same plusy. Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Storczyki to chyba jedyne żywe kwiaty, jakie mogłabym mieć w domu. Bardzo mi się podobają. Poza tym toleruje jedynie cięte kwiaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam bukiety ze świeżych, ciętych kwiatów. Roślinki, to moja wnętrzarska miłość:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. The rest from the time is a whole month , and spring comes, the gardens will covered with wonderful colors, greenery and beautiful flowers
    Today, and at the same moment I am writing to you rain now and hear thunder and see lightning,that will be for several rainy days and strong winds.
    I always wish you green and happy beginnings.
    please : stay healthy
    with best wishes
    Mahmoud

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I still have a lot of snow, but I am already thinking about spring, garden and flowers. One more month and everything will turn green :)
      Best wishes:)

      Usuń
  11. Nie mam dużo roślin ale jest parę storczyków i przypomnialas mi o wymianie podłoża:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoich nie przesadzałam dość długi czas, niektórym tak bardzo rozrosły się bryły korzeniowe, że przebiły doniczki:))) Mam nadzieję, że teraz będą miały lepiej. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Widać, że masz rękę do roślin :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Lubię rośliny, one chyba to czują i odwdzięczają się pięknym wzrostem:) Pozdrawiam:)

      Usuń